Gå til innhold

Konvertere fra.psd til Vektor, hvordan?


Anbefalte innlegg

Hei. jeg har et stort problem, og jeg håper noen av dere kan hjelpe meg. Jeg har en logo jeg har laget i .psd format, den inneholder 2 linjer tekst (jeg har fontene osv klar ja) og et lite bilde av en krone. Det er en kjempeenkel logo og jeg trenger å ha den i epsformat pga jeg skal få den som et dekor på russebilen vår. Jeg er vanligvis ikke den som kommer på et forum og ber andre gjøre ting for meg, men ang vektorformat er jeg helt blank og har ikke sjangs å mekke selv. Så er det noen som kan hjelpe meg? plz

 

#Topic endret litt av moderator#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk Illustrator for å lage dette!

Dersom det originale bildet (før du tok det oppi PS) ikke er vektor må du nok tegne det på nytt i Illustrator, men hvis det er (som du sier) en enkel krone burde ikke dette være noe problem.

Lykke til!

 

 

PS: Litt lettere å skjønne hva du snakker om hvis du poster en jpg av psd dokumentet ditt.

 

PS2: Firmaene som lager disse foliene tar ofte på seg jobben med å lage eps/AI filer for deg......de tar også godt betalt for dette.

Endret av NikonD70
Lenke til kommentar

litt av poenget var at jeg skulle få dekoret sponsa, og trenger da bildet i vektor for at de bare skal trykke det opp som et dekor. Jeg har aldri vært inne i illustrator programmet og tviler derfor på at jeg klarer lage logoen på nytt der. Den er veldig enkel og inneholder bare 3 enkle objekter, og 2 av de er ord skrevet med en font jeg har og det siste er ei krone. Noen her som kanskje kunne sette av noen min til å gjøre dette for meg? Jeg hadde vært evig takknemmlig!

 

ps. legger ved lavkvalitetskopi av logoen

post-87-1113258090_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

hey folkens..jeg lurer på hva er Vektorformat.

skal sende en logo til sånt t-skjorte trykkeri, det er til en danse gruppe.

men er litt usikker hvordan man gjør det til en Vektorformat.

logoen har blitt laget på Ai, som jeg har skjønt det man må gjøre på PS, men blir ikke format på pikselen dårligere på sånt format ?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...