Gå til innhold

DALI AXS10K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt på Dali ASX10K, med NAD 218. De gir et enormt lydtrykk, men er ikke så "masete" som f.eks Cerwin Vega. Med masete mener jeg at bassen er alt for dominerende..

 

Du vil nok få mer dynamikk i lyden med en kraftigere forsterker f.eks en NAD C370 brokoblet med en NAD C270 Effektforsterker. Men det koster jo litt :) Men for all del, NAD C370 er en helt kurant forsterker til de høytalerene.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt på Dali ASX10K, med NAD 218. De gir et enormt lydtrykk, men er ikke så "masete" som f.eks Cerwin Vega. Med masete mener jeg at bassen er alt for dominerende..

 

Du vil nok få mer dynamikk i lyden med en kraftigere forsterker f.eks en NAD C370 brokoblet med en NAD C270 Effektforsterker. Men det koster jo litt :) Men for all del, NAD C370 er en helt kurant forsterker til de høytalerene.

 

Jeg synes også at Dali AXS 10K låter betraktelig bedre enn feks, Cerwin Vega E-315. Å starte med å bruke Nad C370 som forsterker er lurt. Så kan du oppgradere med å kjøpe en Nad C270 senere for mer kraft.

Lenke til kommentar

Hva med kabler da?

 

Skal bruke PCen som musikk/film avspiller. Jeg har et Soundblaster Audigy Platinum lydkort hvis det hjelper.

 

-------------------------------------------

forsterker: NAD C370

høttalere: DALI AXS10K

 

eventuell oppgradering: NAD C270

 

-------------------------------------------

Lenke til kommentar

Mange delte meninger om kabler. Jeg hadde brukt Supra Classic 4.0 som høyttalerkabel, koster 35 kr pr meter. Som signalkabel kan du bruke et standard "lakrissnøre" fra elkjøp til 39,50, men hvis du skal spille høyt, har jeg erfart at man blir mindre "sliten" i lengden med noe litt bedre. Bra valg er Supra Y-Link som koster 400 kr for 2 meter.

 

Begge Supra kablene fås kjøpt på www.dynabel.no

Lenke til kommentar

Ekstremt gode høyttalere (i sin prisklasse)!!

 

(Har et par slike, et par Dali 103 og en NAD T752 kobla til PC'en.)

 

Vil anbefale å dra til HiFi-Klubben og lytte til kombinasjoner av Dali AXS10k og forskjellige forsterkere. Kan hende at en grei surround-forsterker faktisk er "rettere" valg enn en god stereo-forsterker.

 

*Drømmer om å komme hjem til sin deeeilige, rene Dali-lyd*

Lenke til kommentar

har dali asx10k og nad c370 selv jeg, og det er ikke akkurat noe jeg angrer på :D

du kan spille så høyt at du skulle tru rammstein hadde liveoppvisning i din egen stue og likevel har de mer å gi.

og som en annen lengre oppe sa, de er ikke så masete som cw

 

liker du musikk med trøkk i tror jeg du vil bli fornøyd med disse :D (geniale til å se dvd-filmer med oxo :wink: )

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om har jeg faktisk lyst på et hjemmekinoanlegg.

 

Regner med at jeg får best utbytte av et 5.1 system siden lydkortet støtter opptil 5 kanaler.

 

Er usikker på alt bortsett fra høyttalere (DALI AXS10K). Mangler altså senter og bakhøyttalere, forsterker og kabler da. Noen som har noe de kan anbefale? Bør ikke bli alt for dyrt heller.

 

-----------------------------------------

hjemmekinanlegg:

- Forsterker: :shrug:

- høyttalerkabler: Tara Labs Nexa(?)

- signalkabler: Supra Y-Link signalkabel, 2m

- Fronthøyttalere: DALI AXS10K

- Bakhøyttalere: :shrug:

- Senterhøyttaler: :shrug:

-----------------------------------------

Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om har jeg faktisk lyst på et hjemmekinoanlegg.

 

Regner med at jeg får best utbytte av et 5.1 system siden lydkortet støtter opptil 5 kanaler.

 

Er usikker på alt bortsett fra høyttalere (DALI AXS10K). Mangler altså senter og bakhøyttalere, forsterker og kabler da. Noen som har noe de kan anbefale? Bør ikke bli alt for dyrt heller.

 

-----------------------------------------

         hjemmekinanlegg:

- Forsterker:  :shrug:

- høyttalerkabler: Tara Labs Nexa(?)

- signalkabler: Supra Y-Link signalkabel, 2m

- Fronthøyttalere: DALI AXS10K

- Bakhøyttalere:  :shrug:  

- Senterhøyttaler:  :shrug:  

-----------------------------------------

 

Hm, vanskelig å anbefale noen da AXS 10K egentlig ikke hører hjemme i noen serie. Den er en slags mellomting mellom AXS og Blå serien. Hva som passer best vet jeg ikke. Kanskje best å gå til hifiklubben å finne ut selv.

 

Jeg vet jeg ville ha valgt. 5xDALI AXS10K! :D

 

Når det gjelder forsterker ville jeg valgt Nad T-752 eller T-762, Helst T-762 hvis du har råd. Men du kan jo også kjøpe Nad T-752, for senere å oppgradere med en C-270 eller to.

Lenke til kommentar

Dali/NAD er jo en finfin kombinasjon :yes:

 

Men apropos kabler;

Testet et par foskjellige sammen med en kompis en gang.

først - et par som kosta 150-160 kroner meteren eller noe sånt (som vi ble anbefalt) og hørte på... Fin lyd, liksom

så - en vanlig strømledning fra ei gammel lampe. Like fin lyd! :lol:

 

.xstian

Lenke til kommentar

Med fare for å erte på meg ATWindsor (no offense mann :wink: ), kjøp skjerma kabler (både signal og høyttaler) og legg litt penger i dem. Da mener jeg ikke flere tusen, men et par hundre for signal og ditto for høyttalerkabel er å foretrekke.

Skjermen (både "falsk" og ekte skjerm) gir et utrolig løft i lydbilde og strammer opp bassen betraktelig ved å ta bort mye støy som ellers ville påvirket lyden. Ellers, NAD og Dali kombinasjonen din virker grei hvis du vil ha party/film-anlegg med mye futt og fart i, men ikke forvent at de skal spille PENT. Blir nok mer kvantitet enn kvalitet der. :wink:

 

Edit: Og værsåsnill, la oss ikke ta kabeldiskusjonen igjen. Dette er min personlige mening, andre må få mene det de vil. :wink:

Lenke til kommentar
Tacritan, greit nok at Dali AXS10k blir sett på som et slags alternativ til Store Stygge FjortisHøyttalere Med Mye Bass[tm] i, men tror nok du trenger å ta deg en tur til 'Klubben i nærmeste framtid og få lytta på AXS10k kombinert med en god NAD.

 

Hehe joda, jeg skal ikke påstå at lyden suger (det gjorde jeg da heller ikke?) men jeg står fremdeles fast på at disse høyttalerne kombinert med en NAD spiller høyere/dypere enn de spiller rent og pent. Og then again; alt er relativt...

 

Selv har jeg ECI-3 og DynaBel S12 høyttalere, så jeg sammenligner naturligvis med disse, og tror enda ikke NAD + Dali klarer å spille såpass rent og pent. Men så kommer aldri S12'ene til å spille hverken så høyt eller dypt som Dali'ene, selv ikke med hjelp av bakvegg for bassen.

Smak og behag... :wink:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...