Gå til innhold

Microsoft sin behandling av sitt Norske klientell


AndyLonn

Anbefalte innlegg

 

Jeg har prøvd å få noen svar fra Xbox Norge om hvorfor vi i norge skal bli så urettferdig behandlet i forhold til deres amerikanske klientell, Vi betaler like mye (faktisk litt mer, og med mer verdi avgiften så blir det enda mer totalt) men får ikke en døyt av støtte til for eksempel Kinect eller det nye dashbordet.

 

Håper flere stiller seg bak denne saken og spør Microsoft og Xbox Norge de ubehagelige spørsmålene, I beste fall får via alle våre ønsker invilget, i værste fall skjer det ingenting og vi er like langt,

 

Så her er en bønn til journalistene i alle norske spill medier (Gamer.no, Spill.no, Pressfire, Gamereactor, alle som bryr seg) Vær med å legg litt press på Microsoft for at vi skal få det vi betaler for..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Erikke microsoft sin feil :!: Men norsk regel verk på film retigheter :thumbup: og hvorfor vi ikke har indy games er pga i norge er det fastslått at all spill skal være aldermerket som indy games ikke er..

 

Lykke til :!: det trenger du

Endret av samco
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Kjekt at du tar opp dette. Netflix og HBO kan vi ikke få uansett, men det hadde vært gøy om Microsoft hadde fått til noe med norske TV-selskaper. Men den gang ei.

 

Men Microsoft er og forblir "US Only". Dessverre

Lenke til kommentar

Det heter merverdiavgift, og dette argumentet er helt legitimt. Sammenlign med andre europeiske land og den norske prisen er ikke spesielt mye høyere. Hva vi får for den prisen er en helt annen sak, ja. Vi fikk ingenting i forrige oppdatering. For eksempel er youtube tilgjengelig i 24 land, inkludert Sverigne, men ikke i Norge. :thumbdown: Jeg ville heller fokusert på dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det heter merverdiavgift, og dette argumentet er helt legitimt. Sammenlign med andre europeiske land og den norske prisen er ikke spesielt mye høyere. Hva vi får for den prisen er en helt annen sak, ja. Vi fikk ingenting i forrige oppdatering. For eksempel er youtube tilgjengelig i 24 land, inkludert Sverigne, men ikke i Norge. :thumbdown: Jeg ville heller fokusert på dette...

 

Ingenting? Vi fikk da Muzu og Dailymotion. Mer kommer vel også etterhvert. Dailymotion er vel nest størst etter youtube når det kommer til slike siter.

 

Problemet ligger i at det er vanskelig om ikke umulig å få til disse tingene I norge.

 

Samme er det med PS3. Store europeiske land har flott filmleietjeneste som vi ikke har sett snurten til her.

Lenke til kommentar

Veit du hva AndyLonn, jeg er med deg.

 

Jeg synes det er drøyt hvordan forskjell behandlet vi i Norge blir behandlet. Som med andre land som ikke er så "store" i folketall.

 

At ikke en gang youtube kommer på Norsk Live er tåpelig. Det har ingen ting og si med regelverk eller noe. ALLE har youtube på PC`ene / Macs`ene sine her i landet. Det er like mye en multimedia maskin som alt annet.

 

Her er det en avdeling hos MS som ikke vil gjøre jobben eller få hendene sine litt møkkete for en dag, for at dette skal gå igjennom.

Endret av Bare Ban
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Veldig enig med deg. Fatter ikke at det kan ta så ubrukelig lang tid.

 

Selv håper jeg på Zune Music. Men det ser mørkt ut ...

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Med mindre det kommer aldersmerking på spillene ... Men er det egentlig noen GODE spill man går glipp av? De bedre blir vel Xbox LIVE Arcade uansett. Kan være at jeg tar feil, altså.

Lenke til kommentar

En løsning kunne jo ha vært å gitt alle Indie-spillene 18 års aldersgrense i Norge. Det hadde vært urettferdig mot de som er under 18-år, men det hadde i det minste vært bedre enn tilbudet vi har i dag.

 

@the blue antilope: Breath of Death, Cthullu saves the World og Arkedo-spillene for å nevne noen av dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Ja, jeg bor i Canada og har en canadisk konto med noen MS Points, men jeg har ikke brukt kontoen siden sommeren. Da lastet jeg ned et lacrosse-spill og et som het Wasteland-et-eller-annet som ikke var all verden.

Men nå skal jeg ikkr spore av helt i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...