Gå til innhold

Hvilke smarttelefoner liker dere best og hvilke liker dere minst og hvorfor?


DAM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ta dette med teskje, slik at du kanskje får det med deg: Nokia og mange andre har produsert telefoner med ulike OS. Nokia har solgt telefoner med både Symbian, Windows Phone og Asha, og flere andre, som Samsung, HTC og Huawei, har både Android og Windows Phone (se utvalget her: http://www.windowsphone.com/en-us/phones )

 

 

Poenget var altså at dersom man kjøper en ny Lumia i dag, er Windows Phone det eneste valget.

Lenke til kommentar

Liker:

Har en Nokia Lumia 1520. Er veldig fornøyd med den. ikke spesielt mange applikasjoner jeg savner og føler at det er mye bedre flyt i windows phone enn f.eks android (utifra hva jeg har opplevd). Skulle jeg kjøpt en ny telefon så blir det nok Lumia, men kanskje litt mindre enn 1520. Gleder meg til å se hva Microsoft klarer med Windows phone 10 :)

 

Misliker:

 

Iphone, eneste positive er vel at applikasjoner kommer veldig fort. Ellers synes jeg ikke operativ systemet er noe spesielt, oppkobling til itunes og ikke noe imponerende spesifikasjoner i forhold til pris.

 

Sony Z1 (eide en før den falt i asfalten og ble knust). Ble ikke imponert over kameraet, ellers er det android så får med masse ferdig installert man ikke har bruk for.

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Skal ta dette med teskje, slik at du kanskje får det med deg: Nokia og mange andre har produsert telefoner med ulike OS. Nokia har solgt telefoner med både Symbian, Windows Phone og Asha, og flere andre, som Samsung, HTC og Huawei, har både Android og Windows Phone (se utvalget her: http://www.windowsphone.com/en-us/phones )

 

 

Poenget var altså at dersom man kjøper en ny Lumia i dag, er Windows Phone det eneste valget.

Tror han kanskje var sarkastisk ?

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Må nok si Sony Xperia Z2 er den beste telefonen jeg har hatt, har sverget til samsung i lang tid, men ble ganske fed up av samsung etter Samsung S4 Activen aldri ble oppdatert og fikk ikke Android 4.3 før det snart hadde gått et år siden den valige S4 allrede hadde fått det. Videre at intet mindre enn 3 batterier døde på telefonen og jeg fikk smake på servicen til samsung norge som var nærmest ikke tilstedeværende.

 

Sony Xperia Z2 føles solid og eksklusiv ut batteriet varer lett 3 dager med aktivt bruk i stamina modus, som jeg nå har startet å bruke heletiden, hodetelefon utgangen er meget god til å være mobiltelefon, har innebygd støtte for ekstern DAC tilkobling, OSet er ikke like bloatet som mange andre produsenter og kameraet er eksepsjonelt godt. Uten tvil den beste telefonen jeg har eid så langt :)

Lenke til kommentar

Det tror jeg også, men fant det nytitg å oppklare likevel.

 

Jeg har lang erfaring med både iOS (fra 4.x), WP (7.x og 8.x) og Android 8 (fra 1.5), samt andre OS (Symbian, Bada og Windows Mobile). Jeg har byttet fra WP nylig, da app-utvalget er dårlig, og mange apper er dårligere, enn man finner i Play og App Store. Tenker på vanlige apper som Facebook, Spotify, Snapchat, men også andre som apper for banker (som jeg bruker flere av). Bortsett fra dette er WP skikkelig smooth i bruk, og gir god brukeropplevelse selv på rimelige telefoner. Det siste kan man ikke si om Android.

 

Hva legger du i at "oppkobling til iTunes" er negativt for iOS?

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Jeg liker helt klart best LG G3, Jeg kan lite om smarttelefoner og LG G3 var den første "Ordentlige smarttelefonen" jeg hadde, Før den hadde jeg en Samsung Xcover som jeg var fornøyd med men den var kun nyttig til få ting som for eks musikk,Bilder og meget enkle apper som for eks spotify og instagram. Og da ble gapet stort da jeg gikk fra den til en LG G3 som jeg bruker nå som du kan gjøre alt med, Høy kvalitet på kamera og høy kvalitet på bildene/videon du får, det virker som om den er bygd/designet med nøyaktighet.

 

Telefonen jeg ikke liker er egentlig alle Iphone telefoner generelt siden du kan få like bra telefoner til mindre pris og jeg er ikke så glad i merker hvor du betaler så mye for navnet, og heller ikke glad i produsenter som for eks ikke har utskiftbart batteri og slike ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...