Gå til innhold

[Løst] Skjermproblemer, "1 skjerm for mye"


Anbefalte innlegg

Hei !

 

I dag så fant jeg ut at på min bærbare så funker grafikkortet kun på VGA-utgangen og ikke HDMI utgangen som jeg har brukt i over ett år. Dataen er en Asus X53S fra tidlig januar 2012. Skjermen jeg bruker er en Acer S240HL som er rundt 1 år gammel. Skjermkortet som sitter inni den bærbare er nVidia Geforce GT 540M Cuda - 2 Gb.

 

I dag så byttet jeg derfor fra HDMI-kabel til VGA-kabel og skjermoppsettet har kuket seg maks. Legger ved bilde.

 

post-263002-0-73689000-1400852345_thumb.png

 

Det er skjerm 3 jeg vil ha vekk, den ødelegger skjermsystemet mitt. Hvordan fjerner jeg den? Det er skjerm 3 som er koblet til skjermkortet mens skjerm 2 er min eksterne skjerm som tydeligvis fortsatt er koblet til Intel HD Graphics 3000, selv om jeg kun har 1 VGA-utgang på dataen. Skulle gjerne hatt min eksterne skjerm over på VGA-utgangen.

 

Nå får jeg ikke tak i nVidia grafikkinnstillinger heller på grunn av shaiten. Skal prøve å bytte over til HDMI igjen for å se om det funker.

 

Nå fikk jeg tak i nVidia Kontrollpanelet, men det løser ikke problemet mitt.

 

post-263002-0-79955100-1400853032_thumb.png

 

Edit: Jeg fikk det til. Ved å koble vekk skjermen fra VGA fikk jeg muligheten til å fjerne skjermen. Problemet mitt er nå hvordan jeg kan få skjermen på skjermkortet sitt VGA.

Endret av Svigermors drøm
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...