Gå til innhold

[Løst] Kjøp fra Amazon over 200kr


Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte å kjøpe noen LP plater fra amazon
Og tenkte å se hvor mye det ble i MVA og toll. Så brukte toll.no sin kalkulator
Der sto det at det var en tollfri vare, men neden for står det noe om pris på fortollingen. Kan jeg få toll på dette? Var vanskelig å forstå toll.no

Regner med det bare er en standartekst som kommer opp?

 

RnI4bWYz.jpeg

Endret av Brattus1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Screenshoten du har lagt ut var et veldig lite bilde osm jeg ikke kunne se noen ting på, men tror jeg skjønner hva du lurer på.

 

LPer er en tollfri vare, men den er likevell momspliktig. Toll og moms er altså 2 forskjellige ting.

Moms må man betale på ting som koster mer enn 200 kr.(fra utlandet)

 

Momsen er, så vidt jeg vet, alltid på 25%. For å fortolle varen for deg, altså regne ut momsen, tar Posten et fortollingsgebyr. Husker ikke i farten hvor mye det er på, men er vell rundt 135 kr eller no også øker det for varer over en viss verdi (1000 eller 2000 kr tror jeg?) Dette kan du lese mer om på toll.no. Håper det ble litt klarere for deg nå.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...