Gå til innhold

Kjøpe harddisk/opptaker til HDV-kamera


Anbefalte innlegg

Hei!
For mange år siden (2008) kjøpte jeg kameraet 'Sony HVR HD1000E'. Kameraet tar opp på miniDV tape i 1080i/50i. Kameraet er godt brukt i mange produksjoner, men nå begynner (naturlig nok) flere og flere kunder å ønske filmene fra bryllup, teater etc. på blu-ray eller minnepinne, og da helst i 1080p. Kameraet er jo derfor gammeldags i den form at den kun tar opp i 1080i, og på miniDV-tape. Selv om at jeg ikke kan fikse på oppløsningen/kvaliteten, ønsker jeg i hvert fall å øke levetiden til kameraet ved å kjøpe inn harddisk-opptaker for å slippe å recorde til tape, og slippe 1:1 overføring via FireWire(!) til PC-en. Jeg vet det fantes noen alternativer fra Sony selv (HVR-DR60) f. eks. Men i 2014 er det vanskelig å få tak i originale greier, pluss at jeg stusser litt på kvaliteten, filtypen og metodene denne opptakeren bruker.

Jeg ble for et par uker siden tipset om, og anbefalt å forsøke å skaffe en harddisk-opptaker til kameraet, da hans lignende kamera hadde fått økt levetiden på grunn av enkeltheten med fil-overføring. Han nevnte at BlackBox skulle ha noen alternativer. Jeg har sjekket ut nettsiden dems, men det er en jungel av forskjellig utstyr, å vanskelig å finne ut noe utifra siden. Jeg vet ikke hvem personen jeg fikk tipset fra var (var en random under en produksjon jeg hadde), så kan ikke spørre han heller. Derfor lurer jeg på om det er noen her som har erfaring eller tips til hvordan og hvor jeg kan skaffe noe slik til kameraet mitt? Om mulig ønsker jeg også at harddisken går på samme type batteri som kameraet (InfoLITHIUM).

Tusen takk for all hjelp!

Endret av MartyRot
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...