Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Uenig, forskjellen mellom en hdmi kabel til 100kr og 100 000kr finnes ikke. Punktum, ferdig, finito. Enten funker det, eller så funker det ikke.

 

Forskjell vil "alltid" finnes mellom høyttalere, hva som er perfekt får være opp til den enkelte.

Det var ment som om at jeg personlig synes et totalt 2.0 hi-fi system til 270 000,- burde være nok for akseptabel lyd.

 

Hifi handler jo trossalt om høy grad av troverdig lydgjengivelse. Sist jeg hørte et dyrere anlegg B&W802 paret med et par CLASSÉ forsterke så følte jeg ikke det manglet så mye. Men såklart det er min subjektive mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns ikke jeg mangler noe på mitt annlegg per i dag heller, og har ikke noe behov for å oppgradere. Det jeg har hørt på hifiklubben og mediamarkt til 100 000++kr er for meg ikke bedre på noen måte (heller motsatt). Om man skal si "akseptabel lyd vil 10 000kr dytte deg hardt i riktig retning, og 20 000 vil nesten være over sweetspot på når det slutter å lønne seg å legge mer penger i det. Handler du brukt vil tålmodighet gi deg annlegg som ligger i toppklasse på ytelse for 10 000kr.

 

Men det finnes alltid noen som mener de hører noe mer, for ikke å snakke om de som hører med lommeboken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp bestilt meg 2 par stikk-kontakter, 3 meter strømkabel og 3 meter pyntestrømpe, når blir det DIY-prosjekt hjemme hos meg snart :love:

 

Et innlegg sakset fra et annet forum jeg skrev på:

 

Hvem av oss er det som ønsker billige og kjedelige strømkabler bak stereoracket? Ingen, mest sannsynligvis.

 

Derfor vil jeg anbefale en selger på ebay som selger gode og billige strømkabler og strømkabel-utstyr:

Supertube shop@Ebay

 

Her selger han alt av strømkontakter, både for UK, USA, og Europa, i mange flotte farger, og stoffer.

 

Kontaktene var av denne denne typen, og strømpen ser slik ut.

 

Alt kom på 93 usd, eller 510 svenske kroner inkl frakt. 255,- for en lekker, hjemmelaget 1.5 meter strømkabel som ser MEGET bra ut bak racket? JATAKK B)

 

Selgeren anbefales sterkt, rask kommunikasjon, gode priser, lekre produkter og bra kvalitet. Mer info kommer når kablene ligger på operasjonsbordet hjemme hos meg :D

Lenke til kommentar

Heldig som jeg er skal en stor drøm endelig komme i oppfyllelse. Jeg skal få høre McIntosh MC2KW i aksjon! Om 2 eller 3 uker skal jeg få høre dette anlegget. Å som jeg gleder meg!

 

Par ukers ventetid fordi det var visst noen komponenter i McIntosh'ene som skulle byttes ut. Skal finne nærmere detaljer om det senere.:)

Endret av Munty
Lenke til kommentar

Helt ærlig skjønner jeg ikke hva jeg skal med tykke strømkabler. Tar bare et helvete med plass og er umulig å bøye og gjemme litt. Slik jeg ser det er ikke kabler pene uansett hvor mye en vrir og vender på det, så da ønsker jeg å gjemme de og gjøre de så diskré som mulig - ikke pakke dem inn i slangeskinn og maisstivelse.

Lenke til kommentar

Denne her må jeg nesten ha i Mine Innlegg.

Var veldig aktiv i denne delen av forumet før, men har ikke vært her på ett par år(?).

 

Grunnet studentøkonomi har jeg ikke hatt mulighet til å handle.

 

Anlegget mitt i dag består av:

Forsterker - Xindak XA6950

Høyttalere - Tannoy Eyris DC3

Kilde - Marantz SA-7001 KI Signature

DAC - Cambridge Dacmagic

 

Kabler fra Xindak, Monster og Kimber.

Lenke til kommentar

Vil du ha lyd fra PCen mens du spiller xbox, eller vil du ha lyden i bakgrunnen til spillet?

 

Hvis du vil ha lyd fra en annen kilde enn bildet kommer fra, kan du som regel velge dette i forsterkern (eks få bilde fra HDMI kabel og lyd fra optisk..) Det å få lyd fra to signaler er jeg litt mer usikker på, men noen spill tillater jo dette på xboxen...

Lenke til kommentar

Du kan vel si at jeg ønsker lyd fra PC-en til enhver tid, også Xbox/PS3/TV-mottager i tillegg når jeg skulle føle for det.

 

Jeg vet at man kan streame musikk til begge konsollene, men på Xbox så blir spillelisten kortet ned til ca 200 sanger når du starter ett spill. Pluss at det tar litt tid i skifte sang, og enda lengre tid hvis du vil fornye spillelisten. Da er det mye greiere å skifte sang fra det trådløse tastaturet.

 

Akkurat nå har jeg PC-en koblet opp til TV-en, med egne PC-høyttalere. PS3 og TV-mottageren får lyden sin ut på TV-en, og Xbox-en er koblet til ett mini-anlegg. Jeg trenger neppe å si at det hverken høres, eller ser bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...