Gå til innhold

Hvordan få six pack?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel kutte det ned til deg.

 

- Du får ikke en slik kropp på et år, når du er små fett uten veldig veldig rutinert trening.

 

- De færreste stedene tar inn en 14 åring, så seriøsiteten på virksomheten er derfor diskuterbart. Fordi mange vokser forsatt, men du er jo ganske så høy, så det er nok ikke problem for deg.

 

- For all del ikke betal disse folka flere hundre kroner for at de skal skrive ned situps og litt av hvert på en papir bit.

 

Du kan ikke kun trene mage, har du lyst på sommerkropp som ikke ser noe helt på trynet ut, trener du hele kroppen.

 

Min anbefaling:

 

Du må starte med deffing, og jeg ville i all hovedsak kjørt SL 5x5.

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

 

Da må du vite hvordan du tar øvelser som benkpress, markbøy, knebøy, millitærpress & barbell row.

 

http://www.fitnessprat.no/f48/en-lett-guide-til-deffing-6588/

 

Du må holde alt du spiser under kontroll, og jeg ville på det høyeste anbefalt deg kreatin, selv om man oftest går opp i vekt av kreatin kan du pushe deg enda hardere.

 

Personlig bruker jeg Krea-Bolic og føler at dette er definitivt den som har virket best for meg:

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/krea-bolic-270-kapsler-2

 

Lykke til.

Endret av Verbal Hologram
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et omriss av det viktigste du trenger å vite har du allerede fått servert, men hvor lett er det egentlig å få six-pack som 14-åring? Det begynner riktignok å bli en god stund siden jeg var på din alder, men jeg kan ikke huske å ha sett en eneste six-pack i garderoben da vi hadde gym i 8. klasse (det var vel kanskje noen skinny-packs ute og gikk, men men). De fleste gutta var aktive på både fotball og hockey-fronten så det var neppe treningsmengden det sto på. Jeg skal ikke påstå at det er umulig, men med litt valpefett, kosthold som styres av mor, ikke fullt utviklet hormoproduksjon så tror jeg du vil trenge noen år på deg (Dessverre).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, fint at noen skjønner!

 

Men okey.. siden jeg har skjønt at det ikke er bra for meg skal jeg droppe treningssenteret.

 

Har nylig kjøpt meg jogge/løpe klær.

Har også noen håndvekter hjemme.

 

Hvordan kan jeg da evt. fjerne det "fettet" som jeg har fortalt om, vekk fra magen?

 

Vil altså være tynn, ikke lubben. Eller tynn samtidig som kraftig, ikke kraftig men samtidig som lubben. Om dere skjønner...

Lenke til kommentar

Sixpack handler veldig lite om å få mye muskler, de fleste som har en "pen sixpack" har lite med muskler der. Det er slik at du bør ha en relativt godt bygget overkropp for at det skal se noenlunde pent ut.

 

Men hvis du ønsker deg MEST mulig muskler rundt livet så vil det ikke nødvendigvis se veldig bra ut, da kan du rett og slett se litt overvektig ut, men det får du når du trener knebøy og markløft. Knebøy tvinger deg til å støtte opp hele kroppen rundt livet når du holder en tung vekt på nakken og det bygger muskler rundt livet. Det samme gjelder markløft. Men det vil som sagt ikke nødvendigvis SE pent ut.

 

Skal du se pen ut så er det ikke mengden muskler som gjelder, men hvor mye fett du klarer å fjerne og hvilke muskelgrupper du velger å bygge.

 

Om du ser opp til de som har veldig flott sixpack så vil du ikke bli særlig muskulær selv om du tror det i hodet, men det er bare at framtoningen skjer på de rette plasser, samt. at du fjerner så mye fett som mulig.

 

F.eks slik som bildet viser her, denne mannen SER jo ikke så muskuløs ut rundt livet, men hvis du samlet alle musklene hans rundt livet så kunne de sikkert akkumulert opp til 50% av hele muskelmassen til person på bilde nr 2.

 

dsc0244320bild20magnus20samuelsson6.jpg

 

truth-about-six-pack-abs-review.jpg

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Du må ribbe deg for fett, få ned fettprosenten til 10-12 prosent, rundt der, kanskje lavere også om du klarer. Det kan du oppnå ved å ordne på kostholdet ditt slik at du går litt i underskudd, kanskje 500 kcal i underskudd daglig. Kombiner dette med intervall trening (jogging, full sprint, jogging, full sprint etc) og repeter intervalltreningen i 3-4 måneder.

 

Samtidig som du gjør dette så må du trene overkroppen, benkpress, skulderpress, sidehev osv. Så må du trene mage, det gjør du indirekte gjennom knebøy og markløft. Men du kan tilføye andre diverse mageøvelser i tillegg, der fins mange tråder om magetrening på forumet.

 

Om du ikke er nøya med å utføre planen vil du ikke lykkes, det er beinhardt. Men det tar alt fra 4-6 måneder med intervalltrening for å ribbe deg for fett, så sant du er litt lubben.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...