Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

psykologi 2, privatisteksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har også psykologi 2 på mandag, og tar det som privatist.

 

Jeg hadde eksamen til våren også, da det handlet om "venner". Fikk ikke karakteren jeg ønsket, så jeg prøver igjen! Dere får spørre meg om dere vil ha noen erfaringstips! Det jeg ihvertfall erfarte i fjor var at du kan knytte utrolig mye til forberedelsesdelen, og forsåvidt til selve oppgaven. Temaer fra helsepsykologien, sosialpsykologi samt kommunikasjon var relevante. Så det gjelder å være kreativ i morgen når vi får forberedelsen!

Lenke til kommentar

Lurt å ta det opp igjen! :) Ja, har erfart selv at man kan knytte mye til forberedelsesdelen. Har hatt fag som sosiologi og sosialkunnskap. Har du, eller noen av de andre her på tråden, et enkelt oppsett på hvordan skrive en tekst? Har lett på nett, men føler ikke jeg finner noe skikkelig :)

Lenke til kommentar

Ja enig, hadde psykologi 1 på mandag som var, og fikk 6 der. Må egentlig ha 6 i dette også for at det skal være noen vits i at jeg tar det, så blir spennende! Hmm, såpass, og temaet som var i vår var vel vennskap? Har lest 4 og 5, tror den sosialpsykologiske delen av pensum blir viktig. I fjor høst handlet eksamen mye om roller og rolleforventninger, så tviler også på at vi får det som hovedtema iallefall.

 

Hei, Jeg skal ha Psykologi 1 eksamen ganske snart og lurte på om du kunne fortelle hvordan det gikk, hva slags tema du fikk, hvordan spørsmålene var og lignende.

 

Jeg sliter veldig med å få noe som helst til å sitte her selv og jeg har lest.

 

Jeg forventer ikke topp karakter, siden jeg sliter så mye så vil jeg være fornøyd med å bestå... :(

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tar psykologi 2 eksamen for første gang. Har MANGE spørsmål knyttet til det, håper dere kan hjelpe meg.

1. Vi kommer til å få en oppgave knyttet til temaet: ungdom i samspill. Vi skal ikke skrive en "artikkel oppgave" som omhandler ungdom i samspill?

2. Er det lov med hjelpemiddeler?

3. Kan man besvare oppgaven på PC? Hvordan fungerer det?

 

TUSEN TAKK FOR HJELPEN!!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tar psykologi 2 eksamen for første gang. Har MANGE spørsmål knyttet til det, håper dere kan hjelpe meg.

1. Vi kommer til å få en oppgave knyttet til temaet: ungdom i samspill. Vi skal ikke skrive en "artikkel oppgave" som omhandler ungdom i samspill?

2. Er det lov med hjelpemiddeler?

3. Kan man besvare oppgaven på PC? Hvordan fungerer det?

 

TUSEN TAKK FOR HJELPEN!!

Hei!

 

1. Det kommer nok til å være to oppg på eksamen. Den første er nok en diskuter og den andre er en drøft/forklar (har sjekket tidligere eksamensoppg. og da har dette gått igjen).

 

2. Du kan bruke alle hjelpemiddler utenom internett og kommunikasjon, så bruk helgen godt!

 

3. Dersom du har huket av på Privatistweb at du skal bruke pc, så skal du det :)

 

Jeg tar også psykologieksamen for første gang, så er like spent som deg :)

Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Tar psykologi 2 eksamen for første gang. Har MANGE spørsmål knyttet til det, håper dere kan hjelpe meg.

1. Vi kommer til å få en oppgave knyttet til temaet: ungdom i samspill. Vi skal ikke skrive en "artikkel oppgave" som omhandler ungdom i samspill?

2. Er det lov med hjelpemiddeler?

3. Kan man besvare oppgaven på PC? Hvordan fungerer det?

 

TUSEN TAKK FOR HJELPEN!!

Hei!

 

1. Det kommer nok til å være to oppg på eksamen. Den første er nok en diskuter og den andre er en drøft/forklar (har sjekket tidligere eksamensoppg. og da har dette gått igjen).

 

2. Du kan bruke alle hjelpemiddler utenom internett og kommunikasjon, så bruk helgen godt!

 

3. Dersom du har huket av på Privatistweb at du skal bruke pc, så skal du det :)

 

Jeg tar også psykologieksamen for første gang, så er like spent som deg :)

 

Takk for hjelpen!! :D

Digg med bruk av alle hjelpemddler! :) Det er stort tema og mye man kan ha med. Må man melde på at man skal bruke PC?

Lenke til kommentar

meldte meg på www.privatistweb.no :p skal sjekke engang til!

 

Ser i boka, hvilke kapitteler som er relevante. Jeg bruker cappelen damm, psykologi 2 mennesket i gruppe og samfunn.

 

1. Sosialpsykologi (kap. 4,5,6,8)

2. kommunikasjon (kap. 9,10,11)

3. Helsepsykologi (kap. 13)

 

det er en del kapitteler men det er det jeg tenker kan være relevant til ungdom i samspill.

Lenke til kommentar

Så den ikke. Den er jo også relevant, spes delen men utøvelse av makt og forholdet mellom lederen og andre. :)

 

Jeg har meldt meg på i Oslo, skal ha den på Valhall men finner ikke fram det med bruk av PC :(

Jeg har også eksamen i Oslo. Vi brukte PC til eksamen til våren, men det ser ikke ut som det er aktuelt i år. Så da blir det for hånd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...