Gå til innhold

kjøpe varmepumpe i sverige?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du skal være forsiktig med dette om det skjer noe, greit å ha garanti da og ha ordentlige folk som har montert det.

 

Som jeg skreiv i en annen tråd brukte jeg personlig www.panasonicvarmepumper.no for å komme i kontakt med en forhandler og meget fornøyd med HE pumpa mi som jeg har nå:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Monteringen koster ganske mye den også. Firmae jeg jobber i monterer varmepumper og vi tar 21-22K for ferdig montering. Tror det er rundt 8-12k for selve anlegget (spørs hvor mye effekt) og resten er for arbeids timer og diverse utsyr og ting som blir brukt. Tar jo nesten en dag og montere dette.

 

Anbefaler og kjøpe i norge, for visst de i sverige har montert et anlegg og laget en liten lekasje, så kan det ta opp til et år før du merker det. Og da kan det ta ganske mange timer før de finner lekasjen.. så da kan det gå mye penger bare på det :p

Endret av Papirkurrv
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte gråimportert Panasonic for noen år siden, sparte ca 10.000 i forhold til offisiell forhandler (nøyaktig samme modell). Installasjonen var fagmessig utført, men kompressoren feilet etter 2 år. Da hadde firmaet gått konkurs, og siden det var gråimport, hadde jeg ikke noen rettigheter i forhold til offisiell Panasonic-importør heller. Rep kom på ca 9000, så jeg valgte å bytte ut alt, til en ny pumpe.

Lenke til kommentar

Kjøper du en panasonic i dag, så har du gjerne 5års garanti på kompressor også dem du importerer fra Sverige.

ER du litt fingernem og ikke har 10 tommeltotter ser jeg ikke noe problem i å importere selv og installere, vær obs på at du trenger litt spesielt utstyr, som vakuumpumpe. Det finnes masse detaljerte howtos på nettet på hvordan man gjør det, og disse servicene folk snakker om greier du også helt greit selv.

Lenke til kommentar
Monteringen koster ganske mye den også. Firmae jeg jobber i monterer varmepumper og vi tar 21-22K for ferdig montering. Tror det er rundt 8-12k for selve anlegget (spørs hvor mye effekt) og resten er for arbeids timer og diverse utsyr og ting som blir brukt. Tar jo nesten en dag og montere dette.

 

Anbefaler og kjøpe i norge, for visst de i sverige har montert et anlegg og laget en liten lekasje, så kan det ta opp til et år før du merker det. Og da kan det ta ganske mange timer før de finner lekasjen.. så da kan det gå mye penger bare på det :p

 

 

Correct me if I'm wrong: er varmepumpa inkludert? eller må en betale for den + arbeidspeng?

Endret av Royboytoy
Lenke til kommentar
Monteringen koster ganske mye den også. Firmae jeg jobber i monterer varmepumper og vi tar 21-22K for ferdig montering. Tror det er rundt 8-12k for selve anlegget (spørs hvor mye effekt) og resten er for arbeids timer og diverse utsyr og ting som blir brukt. Tar jo nesten en dag og montere dette.

 

Anbefaler og kjøpe i norge, for visst de i sverige har montert et anlegg og laget en liten lekasje, så kan det ta opp til et år før du merker det. Og da kan det ta ganske mange timer før de finner lekasjen.. så da kan det gå mye penger bare på det :p

 

Det er ihvertfall ikke vanlig å kreve 10k for montering.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Vi krever ikke noe for monteringen. Vi regner ut antall timer. Antall meter med rør og ditt å datt. Hvor langt vi må kjøre. Så regner vi ut en pris. Å den bruker og komme på en 21-22 tusen.

Nå vet ikke jeg så mye heller iom. at jeg har vært lærling i bare noen måneder :p Å det er sjefen som tar seg av prising og det der.

 

Blåser litt liv i denne tråden. ELKJØP tar kr. 4000 for montering av varmepumpe, og denne leverandøren monterer for den prisen selv om du har kjøpt varmepumpe et annet sted.

 

Så til det interessente: Er det noen som har kjøpt varmepumpe i Sverige og som kan bekrefte at det er under halv pris der ???

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Litt gammel tråd, men jeg tar meg friheten å svare:

 

Varmepumpe: Mitsubishi Kirigamine 6.6kW Nordisk modell: Veiledende pris i Norge inkl montering: 25000

Pris i Sverige for kun varmepumpe: 12100 norske kroner http://www.polarpumpen.se/luft-luft/mitsubishi-electric/mitsubishi-electric-fd35-vabh-i-see-nordenanpassad-inverter

Veiledende pris for montering: 4-5000 kroner - utført av fagfolk med noen års garanti på jobben.

 

Besparelse: Mange tusen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Vi var en gjeng på 5 personer som kjøpte en palle med varmepumper sammen for ca 4 år siden. Vi kjøpte Fujitsu-pumper, og den gangen kom vi fra det med ca 60% av hva Norsk pris var på den tiden.

 

Vi har ikke hatt problemer med en eneste av pumpene, men klart at det KAN være en risk mtp. garanti osv. Av den grunnen valgte vi Fujitsu foran Panasonic, som slet (og gjør fortsatt kanskje?) med mye problemer.

 

Mye å spare, men ha i bakhodet at det kan bli litt stress mtp. garanti dersom det skulle dukke opp noe. Vi fikk imidlertid en skriftlig avtale med leverandøren som skulle koste frakt begge veier om det skjedde noe de første årene (tror det var snakk om ca 2 år.) Ellers var det 5 års garanti på utedelen mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...