Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Er jeg gravid?


anonym06

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten min hadde sex for første gang forrige uke. Vi begge var jomfruer men vi hadde sex uten kondom. Den første økta varte bare i 5 min og han tok ut penisen før han "kommet". Dagen etter hadde vi sex igjen uten kondom og dette var en litt lenger økt, men jeg brukte angrepille timen etter? Men nå er jeg utrolig paranoid for at jeg muligens er gravid etter den første gangen. Jeg er vel ikke det i og med at han ikke "kommet" i meg og fordi jeg tok angrepille dagen etter?

 

Har ingen erfaringer med dette, så håper dere kan gi meg svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer med å ha sex med kjæresten! :)

 

Alltid bruk kondom (eller annen prevansjon) om ikke man ønsker å bli gravid! Kondom og det mindre kjente Femidom er de eneste som også beskytter mot seksuelt overførbare sykdommer! Så om du er trygg på at du og din partner er ren for kjønnsykdommer og annet, så kan man f.eks bruke p-piller etc.

 

Angrepille er litt "nødløsning" om man f.eks oppdaget at kondomet sprakk eller at man var så full at prevensjon ble glemt. Ikke noe man bør ta hver gang man har hatt sex. ;)

 

Om man ønsker å være å unngå graviditet helt og holdent så bruk gjerne p-piller og kondom samtidig f.eks. :)

 

Men som du skrev så har du tatt angrepillen innenfor gitt tidsrom og da burde du nok være sikrere, men pass på at mensen kommer og ta graviditet test om den uteblir.

Lenke til kommentar

Dette var et dilemma for kjæresten og meg i starten av forholdet. Hoppet av i svingen første uka, og var ganske sikker på at hun var gravid senere. Ikke noe vi er stolte av akkurat. Vi gikk dog og sksffet P-Piller med en gang.

 

Anbefaler å bruke prevensjon, uansett hvor sikkert en tror det er.

 

Nå er jo kondom ganske kjipt da en merker lite, stressende/turn off, og kjipt. Hadde ikke klart meg med å bruke den prevensjonen hver gang :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette var et dilemma for kjæresten og meg i starten av forholdet. Hoppet av i svingen første uka, og var ganske sikker på at hun var gravid senere. Ikke noe vi er stolte av akkurat. Vi gikk dog og sksffet P-Piller med en gang.

 

Anbefaler å bruke prevensjon, uansett hvor sikkert en tror det er.

 

Nå er jo kondom ganske kjipt da en merker lite, stressende/turn off, og kjipt. Hadde ikke klart meg med å bruke den prevensjonen hver gang :p

Hvis du stoler nok på kvinnfolket, be hun bruke p-piller. Selv om hun kan slutte å ta de, og lure deg til å bli far..

 

Det å hoppe av i svingen funker ikke, du kan f.eks få precum som kan gjøre hun gravid.

 

Ja, selv ekstra tynne kondomer er noe herk, men må man, så må man. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jesus, hvordan er ikke det her pensum på skolen ennå?

 

Hoppe av i svingen er som russisk rulett. Stort sett går det bra, men det er ikke verdt risikoen!

 

Angrepillen er en effektiv sak, men det er ikke et prevensjonsmiddel i den klassiske betydningen. Du skal f.eks ikke bruke det mer enn en gang per mens-syklus.

 

Bruk kondom til dere har funnet et passende prevensjonsmiddel. De begynner gjerne med en "p".

 

Og er det snakk om en engangsgreie med noen du ikke vet hvor har vært; bruk kondom! Jeg driter i hvor full du var, bare gjør det!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...