Gå til innhold

Velkommen til en bedre prisguide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner fortsatt litt på filtre.

F.eks skjermer > oppløsning (og f.eks blank/matt).

Og under bærbare maskiner > filter for lagring: "100-1000 GB (437)"

=nokså bortkastet filter. I tillegg: "Harddiskgrensesnitt" som default basic filter, mens prosessor ikke er det? Syns det virket veldig rart.

Lenke til kommentar

Stoler ikke lenger på prisguide. Jeg ser at dere gjør god insatts og prøver å redde prisguiden. Men jeg frykter dere må nok begynne på nytt med blanke ark og ny database, samt ny motor for pris innsamling.

 

Den gamle er en klassiker, mens ny versjon ble forgammel før den ble lansert. Da velger jeg heller klassiker.

 

Er enig.

 

Problemet var jo at V2 var jevnt over dårligere enn originalen på alt.

Siden v2 har jo prisjakt.no dukket opp den er nå min favoritt. Finner det aller meste fra barbermaskiner, til doble veffeljern og gode skjermer.

 

Ser at det er litt_vanskelig for hw.no å besvare spørsmålet om prisguide kun vil være for de som betaler så vi tar det en gang til:

 

0:

Er alle butikker med, eller kun de som har betalt seg inn i det gode selskap?

Lenke til kommentar

Funksjonaliteten har kanskje bedret seg, men prisguiden er fortsatt best på utgåtte produkter:

 

http://prisguide.tek.no/sok?categoryId[0]=36&manufacturerId[]=751

 

Prisjakt er langt bedre på aktuelle produkter og de kan enkelt skille hveten fra klinten:

 

http://www.prisjakt.no/category.php?l=s67512466

 

Svært mange av produktene i linken over, glimrer med sitt fravær i prisguiden, og brukerne risikerer å gå glipp av mange gode nyheter.

Lenke til kommentar

Vi har selvfølgelig mye mer å gripe fatt i, men fra vi startet oppussingen av Prisguide 1. januar (etter etableringen av Mediehuset Tek) mener jeg vi har kommet langt. Får vi 2-3 måneder til på oss bør også mye av det som det pekes på i denne runden være løst.

 

Tilbakemeldingene vi fikk da vi spurte hva dere mener bør prioriteres var til svært god hjelp. Vi så at betydelige grep måtte gjøres med filtrering og presentasjon av kategorier, og hastigheten på tjenesten var generelt for dårlig. Dette er forbedringer som krever mye "usynlig arbeid", men som er viktig å ta tidlig.

 

Takk for alle tilbakemeldingene så langt, og har dere mer pepper tar vi i mot med glede. All (konstruktiv) kritikk gir oss bedre innblikk i hva dere ønsker :-)

Lenke til kommentar

for alle dere som foreslår prisjakt. siden er forferdlig dorlig kodet virker det som. bare scrolling tar en hel kjerne i opera. jeg håper virklig ikke PG tar mye fra PJ. vi trenger virklig ikke kloner.

Hva i alle dager snakker du om?

 

Aldri hatt problemer med at prisjakt "krever mye". Alt går som smurt her.

Lenke til kommentar

Fortsatt popularitet som standard. Dette er en prisguide, ikke popularitetsguide.

 

Produktene er sortert på popularitet og ikke på pris fordi vi mener dette gir høyest sannsynlighet for at du finner noe interessant når du f.eks. slår opp i kategorien "Mobiltelefon".

 

Hvis vi sorterer produktene etter pris vil de eldste og enkleste mobilene listes øverst, mens du i de fleste tilfeller er på jakt etter en av de 10 mest populære i øyeblikket.

 

Inne på et enkelt produkt er butikkene sortert på pris slik at den butikken som selger varen rimeligst vises øverst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man sorterer på pris pr. gb fra lav til høy så kommer de som ikke står oppgitt på pris først. Disse er rimelige uniteressante å få frem. La de komme sist i så fall.

 

Enig i at det er fryktelig klønete slik det er i dag. Vi har denne feilen på blokka allerede, men det kan ta litt tid å fikse fordi vi må legge inn støtte for riktig sortering i selve søkemotoren.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med prisjakt til tross for at HW'en er over 4 år gammel og jeg benytter IE8. Det er lenge siden jeg har brukt prisguiden aktivt. Det skyldes hovedsaklig at nyere produkter i stor grad ikke vises. Jeg er lite interessert i de produktene som ikke lenger selges i butikkene.

Lenke til kommentar

tips oss om feil på mobil versjonen funker ikke. og jeg finner ikke alle kategoriene i den heller. søk på f.eks hd 5770 ga kun asus-kortet som resultat+søk i nettbutikker.

 

er vell fremdeles litt tidlig å lansere mobilutgaven?

 

Jepp, dette er en tidlig versjon, men vi mener den gjør god nytte når man er på farten og ønsker å sjekke pris på en vare. Det er ingen automatisk redirect til mobilversjonen, så dersom man foretrekker originale www.prisguide.no fungerer jo den også godt. Kanskje litt uoversiktelig med avansert filtrering på en liten mobilskjerm, men de fleste mobilbrowsere har blitt veldig praktiske i bruk med tiden.

Lenke til kommentar

4år gammel HW er ofte raskere en det med finner i ultraportable. i min sitter det en c2d på 1.3ghz og man merker virklig at ting henger etter når man scroller. PG sin funker på alt uansett HW. så man kan surfe på hovedsiden med en 600mhz telefon telefon med webkit basert nettleser uten problemer. selv min desire sliter veldig med PJ sin nettside.

Lenke til kommentar

Liker veldig godt at når man er på HW.no og trykker på "Prisguide", så kommer man rett til data!

 

Tips:

Når man videre går inn på "interne komponenter", og deretter på "CPU/Prosessor", så mener jeg at det bør være de mest interessante seriene og soklene på topp, slik at man slipper å trykke på "Vis alle..." for å finne en aktuell prosessor. Det som burde stå på topp er jo såklart Athlon II, Phenom II, Core i3, Core i5 og Core i7. Videre, på sokkel bør det være AM3, AM2+ eller LGA775, LGA1155, LGA1156 og LGA1366.

Lenke til kommentar

Det kunne også vært kjekt med et pris-filter.

Hvis jeg f.eks. leter etter en mus i prisklassen 300-500 kr må jeg sortere etter pris, og så bla meg fram blant 412 treff til den siden som blir relevant for meg. Mye enklere hvis man kan skrive inn pris-området som er aktuelt for den enkelte.

Lenke til kommentar

Det kunne også vært kjekt med et pris-filter.

 

Jeg ser flere savner dette. I noen kategorier har vi lagt inn "prisbøtter", altså ferdigdefinerte prisområder som du kan velge blant. Personlig synes jeg ikke det fungerer så bra, men kanskje det er enklere om man har "fra" og "til" felt hvor man legger inn prisområdet man er interessert i? Dette vil i tilfelle være noe vi kan ha i samtlige kategorier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liker veldig godt at når man er på HW.no og trykker på "Prisguide", så kommer man rett til data!

 

Bra! Vi ordnet dette for et par uker siden. Sparer deg for et par klikk :-)

 

Tips:

Når man videre går inn på "interne komponenter", og deretter på "CPU/Prosessor", så mener jeg at det bør være de mest interessante seriene og soklene på topp, slik at man slipper å trykke på "Vis alle..." for å finne en aktuell prosessor.

 

Vi "krangler" internt om det er best å sortere på popularitet, etter hvor mange produkter det er i hver "bøtte" eller sortere dem alfabetisk. Fordelen med alfabetisk er at det er lettere å få oversikt dersom det er mange alternativer, mens sortering på popularitet gir deg de mest brukte alternativene på toppen.

Lenke til kommentar

Et "fra og til" felt er sikkert fint det. Alt er bedre enn å måtte bla seg gjennom endeløse, intetsigende sider før man finner det man leter etter.

 

En annen fin ting hade vært om man først kunne sortere etter et prisområde, og deretter sortere de treffene etter at annet filter, feks. popularitet, slik at man finner de mest populære produktene i et visst prissjikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...