Gå til innhold

Elkjøp. Billig pris, elendig kundeservice


Anbefalte innlegg

Ja her sitter jeg, igjen rompekjørt rød i stumpen av Elkjøp og deres lure måter å lokke folk inn i deres garn, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg lar meg lure gang på gang. Lettlurt, kanskje.

 

La meg fortelle en liten historie om mitt forhold til Elkjøp, både butikk og nettbutikk.

 

Første godmorgen var for noen år siden, jeg skulle bestille et spill fra deres side. Jeg gikk inn, og fant joda, spillet hadde de på internett butikken. Prisen var og langt under konkurentene, så jeg gikk hen og bestilte.

 

Det varte og det rakk, og det rakk og det varte. Og tiden gikk. Etter 1 månde og ingen spill hadde kommet, ringte jeg Elkjøp kundeservice, og møtte på en mildt sagt sur mann. Hørtes ut som jeg fornermet han for vært ord jeg sa. Da fikk jeg plutselig vite at neida, det spillet hadde de ikke på lager. Jeg sa da at de hadde det jo på lager for 1 månde siden da jeg bestilte, og da fikk jeg bare slengt i trynet at det var enten en feil på siden deres eller en feil på min side, at jeg hadde lest feil. Frekt vil jeg si. Jeg spurte når jeg skulle få spillet, og de sa om 2 uker. I fanden og, avbestilte det der og da, og bestilte fra en annen plass, og der tok det 2 dager så var den i posten.

 

Hvorfor jeg ventet 1 månde med å ringe? Vel, jeg hadde faktisk glemt litt av den ordren ettersom jeg hadde litt mye å tenke på den gangen.

 

Så der var første møte med Elkjøps vidunderlige verden.

 

Neste var om et spill til. Jeg hadde fått 2 spill av samme slag i gave, og skulle bytte det ene. Måtte selvfølgelig levere det inn på Elkjøp. Spillet jeg ville ha hadde de ikke på lager i butikken (overaskelse) og måtte bestille det. Det skulle ta 1 uke så hadde de det. Etter 1 uke gikk jeg inn, men neida, selvfølgelig ingen spill var kommet. De skulle sjekke det, og joda det var bestilt men lå i rest. OK tenkte jeg, ikke deres feil. Så etter 1 uke til kom jeg inn, det var fremdeles i rest men de fikk nummeret mitt og skulle ringe meg når det kom inn. Etter 3 uker var ingen ringt og jeg gikk inn. Det lå fan meg ikke i rest kom det frem, de hadde glemt å bestille det, men da var de så frekk og sa de skulle bestille det nå og så skulle jeg få det etter, ja riktig, 1 uke. Jeg måtte skape meg forbandet før jeg fikk pengene tilbake og gikk på en annen butikk og kjøpte spillet, som de selvfølgelig hadde inne der og da.

 

Strike 2 kan man si, hadde jeg lært? Nope.

 

Jeg skulle nå ha noe utenfor spillverden, en bluetooth headset til min Sony telefon. Den virket, i 2 uker, så virket den ikke. Fikk jeg ny? Yup, den virket i 2 uker, fuska. Fikk jeg ny? Nope, det var min feil. Dette var på sommeren og det hadde ikke regnet på flere uker. Men var min feil fikk jeg beskjed om, som ikke brukte den korrekt.

 

Lærte jeg? NEIDA, selvfølgelig ikke.

 

Jeg skulle nå ha en flatskjerm. Jeg fikk skattepengene på en bestemt dato, og bestilte derfor TVen til den datoen. Dagen før ringte jeg og joda, den skulle være kommet inn til neste dag, de skulle frakte den fra et annet varehust som ligger 1 time unna. Skulle få den da dagen etterpå. Dagen etterpå gikk jeg for å hente min flatskjerm. Var den kommet? Neida. De hadde gjort en feil, IGJEN! Og da jeg sa at da skulle de få frakte den til meg, fikk jeg beskjed at det måtte jeg betale for. Igjen måtte jeg bli forbandet på dem og igjen måtte jeg krangle med dem. Men TVen fikk jeg fraktet til meg i løpet av dagen. Takk gud for det.

 

Nå må jeg vel ha lært? Neida. Jeg er litt dum vettu.

 

Jeg bestilte en X360 fra nettet. Den sto som "på lager" på nettsidene og det var fint, den hadde en god pris og. I dag var det 1 uke etter bestilling og ringte for å høre hvor den ble av. Hva fikk jeg til svar? Den var FAN meg ikke på lager likevell. Og de fikk den ikke på lager før 10 september så kanskje jeg ble med på den leveransen. Altså jeg måtte vente vel 1 månde på konsollen. Skulle da avbestille den, men neida, det gikk ikke, det fikk jeg ikke lov til for den lå klar til sending hos dem. Så spurte jeg om den da var på lager likevell. Neida, det var den ikke, men den måtte jeg ta. Igjen måtte jeg krangle med elendig kundeservice og igjen måtte jeg slåss.

 

Har jeg lært? Tiden vil vise.

 

Hva vil jeg med denne historien? Vel, vær forsiktig med Elkjøp, det må være den mest elenddige butikken jeg har vært med på. Og jeg er ikke alene på den fronten, min kjære far fikk purring på en faktura på en ventilator han ikke engang hadde fått, for den stor selvfølgelig i rest hos dem, men purring på ubetalt faktura ja det kan de sende ut.

 

Nei, jeg betaler heller 3oo kr ekstra og får varen i god tid fremfor å bestille noe mer på denne elendige butikken. God pris kan så være, men de har en kundeservice som ikke ligner grisen. Styr unna er min erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..syns ikke elkjøp er no spess billig jeg men..

Greit billig på spill som har vært ute en stund, feks GoW til 199,- samt de ekstreme store inkjøpene av Wii, PS3 og 360.

Men TV'er, anlegg, PC, minne, kameraer etc er jo egentlig ganske dyrt.

Syns hvertfall jeg.. + at de alltid skal lokke på deg lynedslags og tennisball-forsikringer til 8-900kr.. ..men er vel der pengene ligger :p

Lenke til kommentar

Komplett.no er trofast =)

 

Elsker komplett =)

 

Har kjøpt mange spill fra elkjøp, kjøpte WoW der engang, og det var ikke SUBSCRIPTION KEY i det -.-' samme skjedde når jeg kjøpte burning crusade fra elkjøp også....

 

Måtte sende hele pakka til frankrike fordi elkjøp ga tvert faen om jeg fikk det jeg betalte for...

 

Jeg skulle også kjøpe ny ram til dataen min, og de skulle inderlig pakke på meg DDR RAM istede for DDR2 ram som jeg måtte forklare dem at det ikke var kompitabelt med mitt hovedkort.....jeg måtte stå der i to timer før de innrømte at de bare ha DDR ram, men de sa fortsatt at det kom sikkert til å passe...men jeg ga faen siden de ville ha 1200kr for 1gb DDR ram...(for dere som ikke vet det, er er vi på ddr3 nå, jeg skulle ha ddr2)

 

Dette var et elkjøp der jeg bodde før...det elkjøpet som er nært meg nå er faktisk ganske OK, har ikke hatt problemer der enda, og folka er kjempe greie =)

Endret av TronDoZY
Lenke til kommentar

Ai. Hadde tenkt å bestille Xbox Elite fra Elkjøps nettside, men etter å ha hørt dette, så legger jeg i en 100-lapp til og kjøper den hos Komplett. Får bare håpe på at de er ferdige med det lageret de bygger :).

Heldigvis er Komplett ganske gode med brukerservice, iallefall har jeg hatt gode erfaringer :yes:

Lenke til kommentar

Har handlet en god del på elkjøp uten dårlige erfaringer, men har aldri kjøpt noe fra nettbutikken deres. Det kommer jeg aldri til å gjøre heller etter å ha lest om dine erfaringer. Skal jeg kjøpe et spill over nett bruker jeg absoluttspill.no eller Gamezone. Gode priser, raske leveringer og meget god service hos begge.

Lenke til kommentar

Nei, dette hørtes dårlig ut. Kommer nok ikke til å bestille noe på elkjøp sin nettbutikk nå.

 

Personlig syns jeg Gamezone er best. Legger du inn bestillinga før kl 15.00 på tirsdag, får du spillet på onsdag :) Så Gamezone har raske leveringstider, men det er ikke alltid like billig ;)

Lenke til kommentar

Har ikke så mye erfaring med nettbutikken til elkjøp. Men helt ok erfaring med elkjøpbutikken på Vinterbro. Men har lært en ting, dra alti ned å spør om de har varen der og da, fått feilinfo om varer de liksom har hatt på lager båder over telefon og på nett.

Når jeg har byttet ting har det som oftest gått greit. Har vært en gang det sto en klyse bak disken.

 

Det enste jeg hater med elkjøp er at de alti skal presse på deg noe som er bedere og da self 2000kr mere enn det du hadde tenkt å bruke. Men det er jo som oftest ikke spill da, bare dyrer ting som hvitevarer, dvdspiller osv.

Lenke til kommentar

Elkjøp hadde en god en her. En kompis skulle kjøpe steroe anlegg, og selgerens knusenede argument for at dette annlegget var for kompisen min var at det annlegget var ofte brukt hos psykologer.

 

Trodde jeg hadde ett engangstilfelle men dessverre, når jeg har blitt rompekjørt av Elkjøp så mange ganger styrer jeg heller skuta andre veien.

 

Bestilte fra Siba, 3 dager etterpå var jeg i Rapture.

Lenke til kommentar

Trådstarter: Hvor mange ganger har du handlet på elkjøp uten at noe galt har skjedd?

 

Forøvrig så betyr ikke "grønn" knapp at varen er på lager på elkjøp.no, det betyr at varen kan bestilles, dvs at den enten er tilgjengelig eller kommer på lager i løpet av kort tid.

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen - elkjøp lever av fornøyde kunder. Det er IKKE meningen å ødelegge for kundene våre eller noe slikt, selv om noenganger går ting skeis.

 

Spill er også en vanskelig bransje, leverandører som ikke holder det de lover osv...eller gir feil beskjed.

 

Noe jeg også har sagt før er hvor uenig jeg er i det med produktkunnskap. Er en generell misoppfatning ute og går som jeg tror henger igjen fra rundt år 2000 - at elkjøp ikke kan pc.

 

Jeg skal si dere det, at de aller fleste jeg har jobbet med på data kan like mye pc som meg. Pluss pcteknikere som jobber i butikk og kan enda mer...

 

Men nok om det, blir bare litt småutafor når jeg hører om såpass mange saker der en kunde er misfornøyd..:(.

Lenke til kommentar
Trådstarter: Hvor mange ganger har du handlet på elkjøp uten at noe galt har skjedd?

 

Forøvrig så betyr ikke "grønn" knapp at varen er på lager på elkjøp.no, det betyr at varen kan bestilles, dvs at den enten er tilgjengelig eller kommer på lager i løpet av kort tid.

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen - elkjøp lever av fornøyde kunder. Det er IKKE meningen å ødelegge for kundene våre eller noe slikt, selv om noenganger går ting skeis.

 

Spill er også en vanskelig bransje, leverandører som ikke holder det de lover osv...eller gir feil beskjed.

 

Noe jeg også har sagt før er hvor uenig jeg er i det med produktkunnskap. Er en generell misoppfatning ute og går som jeg tror henger igjen fra rundt år 2000 - at elkjøp ikke kan pc.

 

Jeg skal si dere det, at de aller fleste jeg har jobbet med på data kan like mye pc som meg. Pluss pcteknikere som jobber i butikk og kan enda mer...

 

Men nok om det, blir bare litt småutafor når jeg hører om såpass mange saker der en kunde er misfornøyd..:(.

9401027[/snapback]

Er kjipt å snakke dritt om butikken din Alastor, men det er ihvertfall slik her på Hadeland. Den Elkjøpbutikken vi har her, veit de som regel lite. Det er to av dem som er generelt flinke, og han ene i Lyd & Bilde delen veit hva han snakker om.

 

Men det er mange andre som suser rundt der, som ikke veit noe. Pappa skulle kjøpe en switch, spurte om det fulgte med nettverkskabel i pakka. "Ja" Fikk han tilbake, og trodde jo på dette her. Men var det med en kabel? Nei..

Slike ting gjør det bare mer tungvint for oss forbrukere, og pappa måtte jo tilbake for å kjøpe en ekstra nettverkskabel. Det er ikke den styggeste saken som finnes, men det er jo ett eksempel.

 

Det er også utrolig dårlig kundeservice, da man aldri får hjelp. Man må selv gå bort til disken og spørre om diverse, eller huke tak i en selger. De kommer til deg 10% av gangene. Kan også hende at det er ekstremt dårlig i denne butikken men...

Lenke til kommentar

Japp, det er ikke likt over alt dessverre, og kanskje er det slik at butikker i de større byene har det største fokuset da de er i skarpere konkurranse med andre butikker i nærområdet.

 

Ang det med å bli spurt om hjelp - vi blir opplært til å hilse på alle kunder så fort vi ser de, gå de i møte og alt slikt. Ingen kunder skal måtte lete opp selgere!

 

Men igjen, det er selvfølgelig forskjeller overalt. Det jeg forsøker å si at dette ikke gjøres med vilje, at opplæringen og kulturplakaten fra det sentrale i elkjøp påpeker at alle ansatte SKAL gjøre kunden fornøyd og løse kundens sak, samt være frampå og hjelpe kunden, inneha nok kunnskap om det man selger osv.

Lenke til kommentar

Vel, bare billige er de ikke.

 

599,- for en sixaxis kontroll

349(?),- for PS3 fjernkontroll

499,- for Wiimote

499,- for nunchuck (!)

599,- for buzz/singstar osv. m/mic

299(?),- for WoW gamecard

 

Nå har de mange produkter de er billige på og. Dette var bare noen overprisede varer jeg hadde notert meg i hodet fra min lokale elkjøp butikk.

 

Har ikke så mange dårlige service erfaringer derfra heldigvis.

Ble lurt til å kjøpe en TV som var dyrere og dårligere enn den som var annonsert i avisen en gang i tiden, de hadde så klart ikke den annonserte varen på lager. Ville ha en 28" Panasonic men endte opp med en tragisk 28" JVC som måtte reparerest 3 ganger det første 1 1/2 året.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Den butikken må rote elno..det kan jo skje, men det betyr ikke at prisene skal være slik over alt.

 

wowcards koster 249,- i de elkjøpene jeg har vært innom. Nunchuck 299,-. ps3 fjernkontroll 249,- 495,- for buzz, singstar osv.

 

Ang tven din, så tror jeg ikke at selgeren visste at tven din ville bli defekt...jeg regner med at du var fornøyd med tven så lenge den fungerte? Siden du ikke returnerte den på 30 dager?

 

Det er ikke dårlig kundebehandling å selge deg en tv som går i stykker etterhvert, med mindre han vet at tven er slik på forhånd (noe som er umulig) :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Den butikken må rote elno..det kan jo skje, men det betyr ikke at prisene skal være slik over alt.

 

wowcards koster 249,- i de elkjøpene jeg har vært innom. Nunchuck 299,-. ps3 fjernkontroll 249,- 495,- for buzz, singstar osv.

9401307[/snapback]

 

Tror de har en tendens til å ta inn igjen på div småting som de jeg nevnte.

Wii kontrollene har kosta det samme siden release.

 

Ang tven din, så tror jeg ikke at selgeren visste at tven din ville bli defekt...jeg regner med at du var fornøyd med tven så lenge den fungerte? Siden du ikke returnerte den på 30 dager?

 

Det er ikke dårlig kundebehandling å selge deg en tv som går i stykker etterhvert, med mindre han vet at tven er slik på forhånd (noe som er umulig) :).

9401307[/snapback]

 

Sant som du sier, men jeg tror selgerne alltid prøve å selge opp/ned til noe med mer fortjeneste, noe som ikke alltid er til kunden sitt beste.

 

Jeg ville jo helst ha den Panasonic TVen men ung og dum som jeg var så måtte jeg ha en TV der og da. TVen fungerte bra den første tiden men første problemet som oppstod var da jeg skulle skifte på aspect ratio og TVen gikk inn i en slags konstant reboot loop. Andre eller tredje gangen forsvant nedre halvdel av bildet. :p

 

Har ikke tid til mer, må pakke meg hjemover.

Lenke til kommentar
Bestilte fra Siba, 3 dager etterpå var jeg i Rapture.

9400981[/snapback]

Snedig at du sammenligner Siba med Elkjøp. Så vidt jeg hører litt her og der fra både nært og fjernt er Siba en av de dummeste butikkene å handle fra. Skal ikke begynne med kosestund med grøssererfaringer fra sjappa, men tro meg - Siba er ikke hakket bedre enn Elkjøp. Det lukter tilfeldigheter her :roll:

Lenke til kommentar
Bestilte fra Siba, 3 dager etterpå var jeg i Rapture.

9400981[/snapback]

Snedig at du sammenligner Siba med Elkjøp. Så vidt jeg hører litt her og der fra både nært og fjernt er Siba en av de dummeste butikkene å handle fra. Skal ikke begynne med kosestund med grøssererfaringer fra sjappa, men tro meg - Siba er ikke hakket bedre enn Elkjøp. Det lukter tilfeldigheter her :roll:

9418242[/snapback]

Siba har i det alle fleste tilfeller god kundeservice. Samme som Elkjøp. Finnes etter min mening og oppfatning ingen kjeder i norge som har gjennomgående dårlig kundeservice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...