Gå til innhold

Class stil?


Uer1000

Anbefalte innlegg

Hvis en blazer tilfredsstiller gutten og han føler at det er hans stil så er det ingen som kan komme å nekte han det! Det er hans stil og han føler seg vell i det. Om folk rundt han kanskje syntes at det blir litt for voldsomt så er det helt normalt for han. Da skal han bare glemme de folkene rundt seg og bare kose seg med den stilen han har! :)

 

Det er da virkelig ingen her som prøver å nekte ham å bruke blazer, vi prøver bare å fortelle ham at det å bruke blazer på skolen ser litt i overkant veslevoksent ut, og at han burde droppe det. Han er selvfølgelig ikke nødt til å høre på noen av oss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg nekter ham ingenting. Jeg synes imidlertid det er et poeng i å kle seg på en måte som gjør at folk tar deg seriøst og får et solid og godt førsteinntrykk av deg.

 

Jeg er også rimelig lei av klovner som stolt proklamerer at de går med hva de vil og driter i hva andre synes (Mariann Thomassen, for eksempel...). De fremstår bare som en gjeng megaidioter som kan gjøre hva som helst bare det skiller seg ut på en eller annen måte. Å si at de driter i hva andre synes om det de går i er så grenseløst dumt, ettersom det er soleklart ut i fra de skrikende plaggene de bruker at det er ingenting som er så viktig for dem som å få oppmerksomhet rundt sin egen "særegenhet". Derfor skal man være forsiktig med å gå rundt og fortelle gud og hvermann man driter i hva andre synes om stilen sin. I tillegg er det jo også en åpenbar løgn i 99 av 100 tilfeller, ettersom selv de best kledde vil bli smigret av komplimenter på egen stil, særlig hvis det kommer fra folk med en viss peiling, Skal man drite i hav andre mener om måten man kler seg på, så får man søren meg gjøre det når man får positive tilbakemeldinger også.

 

Det skal også sies at det ikke er negativt å skille seg ut, så fremt man gjør dette ved å kle seg pent og enkelt, med fokus på gode basisplagg i bunn, og god passform. Klare man dette vil man automatisk se bedre ut enn 98% av Norges befolkning.

 

Dette var forøvrig ikke ment som et angrep på deg, arsenalfan, mer et utløp for min frustrasjon over folk som på død og liv skal skille seg ut hele jævla tida.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nå er ikke akkuratt jeg den som går kledd i skjorter osv. på skolen pga. oppmerksomhet. Det er vel heller det at jeg synes det er viktig å kle seg "ordentlig". Skal ikke legge alle under en kam, men altfor mange (spesielt unge) kler seg i klær som ikke er "ordentlig". Respekterer det, men synes det er rart å går rundt i snapback, og altfor store bukser.

Men hva er "sosialt akseptert" for en 15åring å gå med??? Blazer er fantastisk, men det er vel ikke akkuratt akseptert av den norske ungdom.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok for det meste gått i jeans og t-skjorte/hettegenser som 15 åring. Det var det jeg gjorde også. Fkm skrev for en liten stund siden at klær på en måte er en uniform. Har aldri tenkt på det sånn før, men det stemmer jo. Og ikke kom å si at du ikke bryr deg om hva folk syns. Jeg kan vedde rævva mi på at du ikke går i blazer når du er alene hjemme en dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har helt rett! Jeg går ikke i blazer når jeg er hjemme alene. Jeg pynter jo meg for de jeg har rundt meg og jeg sa at jeg driter i hva andre syns om hva jeg går i, og med det mener jeg at om noen synes f.eks genseren min er stygg så blir jeg ikke lei meg, og kaster den i søpla. Jeg synes den er fin, og da driter jeg i hva andre synes. Men jeg blir jo selvfølgelig glad for at andre kommer med komplimenter. Misforstå meg rett!

Endret av arsenalfan
Lenke til kommentar

Angående hva som er akseptabelt for en person på 15 år kan jeg se for meg at alt fra skjorte og genser til grå hettegenser med hvit t-skjorte under kan funke, litt avhengig av hvirdan type person det dreier seg om og hvordan de andre på skolen kler seg.

 

Forøvrig kan det være et poeng i å droppe Ed Hardy-hettegenser, Abercrombie-trøye, Converse og alt for lyse jeans, som enkelte andre gikk med i 9-klasse...

Lenke til kommentar

God jul forresten.:)

Ser jo hva dere skriver, og jeg bør nok bruke blazeren mindre. Syntes at dere gir gode råd, og etter å ha sett meg om på forumet, ser jeg at kunnskapsnivået er høyt innenfor mote.

Føler jo som dere skriver at kleskode er nærmest som en uniform. Klær som en person går med, viser jo veldig hvem h*n er. Er veldig fascinert av serier som Mad Men, men en slik stil for en tenåring er vel litt i største laget?

 

Det vel óg sånn at de fleste ønsket å vise seg frem med klærne sine. Det er jo jeg også, men er ikke så veldig opptatt av folk som sier at klærne mine er stygge, noe som arsenalfan sier.:)

Men takker for svar. Synes hjelpen er utrolig god fra dere!

Endret av Uer1000
Lenke til kommentar

Stilen er kul, men du skal være litt av en tenåring om du daglig vanker i miljøer hvor alle går i dress. Forøvrig er ikke det å gå i dress en stil, men et formalitetsnivå. Kle deg som MadMen når du skal gå i dress (typisk en fest).

 

Men liker du MadMen er skjorter og cableknits typisk noe du vil like, og som er helt ok å gå med til hverdags.

 

Lenke til kommentar

Er velnikek så mange skoleelever som bruker dresd til hverdags, men er noen som bruker det til fest og slikt her jeg bor. Ganske fett egentlig. Er det sosialt Akseptert i Norge som tenåring å bruke dress?

Hva er det du spør om? Still spørsmålet til deg selv; "Er det sosialt Akseptert i Norge som tenåring å bruke dress?"

Kommer jo helt ann på anledning og i hvilken krets man er i. Det ville ikke vært unormalt å stille i dress på 17. mai eller på et juleball nei, men på en vanlig skoledag vil det se rimelig veslevoksen og klovn ut å stille med dress når man er 15 år og går på en vanlig statlig skole.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...