Gå til innhold

selge via ebay, hva er beste alternativ ang. forsendelse? utlandet.


Anbefalte innlegg

hei!

 

skal selge en jakke via ebay (forhåpentligvis).

denne kan komme på alt fra 1700-2800 kr i verdi for kjøperen.

 

jeg som selger skal forholde meg til alle retningslinjene til ebay, paypal

og lignende. finner det hele nokså forvirrende.

 

har kun solgt en ting tidligere via ebay, og den ble solgt til en som også bor i norge, derfor ble det også litt mindre komplisert.

 

ifølge ebay sine retningslinjer bør man ha "signert" leveranse på det man sender, slik at begge parter (både kjøper og selger) er på det trygge planet.

 

hovedsaklig behøver jeg å kunne sende en pakke med sporingsnummer og påkrevd signatur ved leveranse.

 

er det noen her inne som er litt mer erfarne enn meg når det kommer

til dette med salg via ebay? det er side på side med retningslinjer og "guider"

for hva man bør gjøre og hvordan man skal gjøre det, og jeg må ærlig innrømme at jeg rett og slett blir litt lei. er tross alt kun ute etter å finne en enkel og grei metode for å sende en pakke på mine premisser, som da er:

 

påkrevd signatur ved leveranse og sporing.

 

tilbyr posten krav til signatur ved levering / sporing?

 

når jeg la ut jakka for salg og skulle velge forsendelsesalternativer

endte jeg opp med "standard int'l shipping" (worldwide),

fedex, usps, ups o.l er jeg totalt ukjent med, og vil aller helst bare at

pakken skal komme trygt frem med de kriteriene jeg stiller til både sporing og signert leveranse.

 

som ny selger på ebay blir betalingen holdt i inntil 21 dager etter kjøper har betalt (paypal). har hørt at man kan akselere denne prosessen ved å bl.a oppgi sporingsnummer.

 

håper noen her inne kan komme med noen vettuge tips :)

 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker/carryon-cash-pakker-til-utlandet

 

Jeg pleier å bruke denne når jeg selger ting via eBay.

 

hei og takk for svar. har ikke vært på nett på en stund, derav mitt sene svar.

 

ok. det er carryon cash jeg også har sett på. pakken skal sendes til sør-korea, da

kjøperen som vant auksjonen bor der. vet du om posten har sporing som fungerer internasjonalt og ikke

bare i norden? har kikka litt på fedex og dhl bl.a, men det blir så mye ork med registrering på sidene

deres og what not. det jeg trenger er en pakketjeneste hos posten med sporing som fungerer slik at

sporingslinken kan vise når pakken kommer frem og evt blir avhentet av mottaker. og da

til og med i sør-korea. noen peil? må uansett høre med posten om dette, men tenkte

jeg bare skulle forhøre meg ettersom du hadde brukt denne pakketjenesten selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...