Gå til innhold

PayPal-tråden! -Generell diskusjon, spørsmal og svar rundt PayPal


Anbefalte innlegg

PayPal-tråden!

 

Hei!

 

Etter å ha sett at en del/mange brukere av DealExtreme-tråden lurer på flere ting rundt PayPal, tenkte jeg det var på tide å starte en PayPal-tråd, siden ingen har gjort det allerede.

 

Her kan dere spørre om hva enn dere måtte lure på rundt PayPal, og all annen diskusjon rundt PayPal hører også hjemme her!

 

Selv har jeg ikke erfaring med PayPal, så jeg bruker denne tråden til å finne svar på det jeg lurere på før jeg oppretter en account/konto.

 

Etterhvert setter jeg kanskje opp en liste over "ofte stilte spørsmål" eller noe lignende.

 

Si ifra om det er noe ved førstepost som burde endres eller legges til!

 

Diskuter i vei!

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan vel begynne med en ting jeg slet med selv!

 

For å sette penger inn på konto ved bankoverføring;

 

Logg inn, Gå til "My account" . Velg "Top Up" .

 

Du får da opp noe alà dette:

 

Mottaker

PayPal International Ltd

Bank

Union Bank of Norway, Oslo

Account Number

8200.02.50690

Your Transfer IDWhat's this?

DICWD3K23VCND

 

Overfør da pengene til oppgitt kontonr, uten punktom. "Transfer ID" skal være melding, Ikke KID nr.

 

EDIT; As timb say; Husk at transfer ID er din EGEN og ikke den over, Den er endret da jeg ikke vil legge ut min.

Endret av LaCrouX
Lenke til kommentar

Da kjører jeg på. Er PayPal trygt?

 

Jeg har lyst til å bestille litt shit fra DealExtreme, men stoler ikke på hverken DX eller PayPal.

 

Jeg har hovedkonto i en bank, og har nå opprettet konto i en annen bank, som jeg har tilgang til fra BankID-en jeg allerede har. Planen er at jeg skal overføre penger fra hovedkontoen i bank 1 til en 2. konto i bank 2, før pengene så føres videre til PayPal. Da er vel hovedkontoen min trygg?

 

Burde jeg sende penger til PayPal først, eller skal jeg la de trekke kontoen automatisk? Har lest at det er litt problemer med at kontoer stenges vilkårlig, og at pengene da blir borte.(kilde)

 

Om jeg ikke overfører mer enn nødvendig til konto 2, og at jeg lar PayPal trekke kontoen automatisk, kan vel ikke de klare å tulle bort pengene mine?

Lenke til kommentar
Da kjører jeg på. Er PayPal trygt?
Har hatt PayPal-konto i sikkert 5 år nå med direkte trekk via Visa og har ikke opplevd noen problemer av noen art. Har brukt kontoen til å handle både smått og stort fra ulike nettbutikker verden rundt, bl.a nevnte DX i tillegg til eBay, Amazon, ulike fotobutikker i US samt mange små i Asia.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Det kan også være verdt å merke seg at dersom pengene dine av en eller annen grunn skulle bli refundert så liker PayPal å holde på pengene noen dager, ingen grunn til å få panikk av den grunn, pengene kommer tilbake på kontoen din. :)

Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg kan si om PayPal. Jeg ha brukt det så og si siden dag en, spesielt i forbindelse med eBay-handler, men også til kjøp fra butikker i USA. I starten var både selgere og kjøperes forventninger urealistiske, og noen mennesker fikk problemer. Men dette er 7-8 år siden. Idag er det stort sett smertefritt å bruke PayPal. I teorien kan en transaksjon bli stoppet om PayPal finner den mistenkelig av en eller annen grunn, men det er jo egentlig positivt at de har slike sikkerhetsystemer. Og det hender at kontoer fryses om aktiviteten er unormalt stor, men det er jo helst selgers konto og ikke kjøpers da. (Hvis du ikke plutselig vinner i Lotto og bestemmer deg for å bruke alle pengene på eBay.)

 

Jeg tror ikke jeg har hatt et eneste problem med PayPal, untatt når jeg hadde skiftet epostadresse og glemt å verifisere den nye.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg "lenge" tenkt på å kjøpe flere rare ting på DX, og dermed er det vel like greit å skaffe en PayPal-account? først som sist. Jeg lurer på hva forskjellen på "Personlig" og "Premier" er for noe. Det str at Premier lar deg selge ting på nettet, men vil dette si at man ikke får mottatt penger fra noen du (f.eks.) traff på diskusjon.no og skulle selge noe småtteri til, om man har "Personlig"? Jeg er ganske ny på området, så det er fint om dere kan forklare dette godt og tydelig :D

 

Tusen takk for alle svar!

 

post-169569-1257347440_thumb.jpg

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Bruker Premier, bruker til å kjøpe. jeg tenket at jeg var kke bedrift, og Premier hørtes interresant ut.

 

Jeg tenkte det samme, for det kan jo være jeg selger/videreselger noe etter hvert som jeg setter meg inn i alt sammen osv, og da kan det jo kanskje være greit med Premier(?)

 

EDIT: Takk for svar! :D

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må spørre!

 

Jeg har registrert en halvveis lovlig konto på paypal for en stund siden. Flere ganger har jeg overført penger fra bank-konto, og kjøpt forskjellige ting på nette uten problemer. Nå sier Paypal at jeg må legge til et kreditt kort for å kunne fortsette?

 

For å si det sånn, jeg kan ikke få et kredittkort ENDA. What should i do? Har flere ting jeg gjerne vil bestille fra b.l.a Dealextreme, MDPC-X og frozencpu

Lenke til kommentar

Er det noen som har sjekket hva som lønner seg av å bruke PayPal sine valutakurser eller bankens valutakurser? Man kan jo velge, altså om PayPal skal trekke et nøyaktig beløp i NOK fra banken eller om de skal trekke penger fra banken i den valutaen du bruker.

Har Postbanken og har satt PayPal til å bruke dems kurser, tror dere det lønner seg?

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...