Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes den nye layouten var knallbra!

Har hørt en del rykter om at Drake skal få buffs når sesongen starter, slik at man får flere teamfights rundt dragen. Noen som vet noe om det? Og stemmer det at drake har fått mer damage?

 

 

Dette var jo i all hovedsak en visual upgrade. Så tviler på at noe annet utover utseende har blitt tuklet med, iallfall etter hva jeg har fått med meg. Har ikke hørt noe om at dragen skal få buffs, men tviler ikke på at noe sånt kommer til å skje i løpet av preseason. :)

 

Dragon vil gi en permanent buff til laget som tar den såvidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Dragen vil ikke bare få en buff, men opp til 5.

 

 

Instead of global gold, Dragon now grants a buff each time he’s killed. Also, he hits for AoE now; his new attack is a cone-shaped fire breath in front of him, very similar to Shyvana’s Dragon Form E.

[ x1 ] Dragon’s Might: +8% Attack Damage and Ability Power

[ x2 ] Dragon’s Dominance: +15% damage to Minions and Monsters

[ x3 ] Dragon’s Flight: +5% Movement Speed

[ x4 ] Dragon’s Wrath: +15% damage to Towers and Buildings

[ x5 ] Aspect of the Dragon: Doubles other bonuses and your attacks burn enemies for 150 true damage over 3 seconds. Lasts 180 seconds.

 

 

Note, every time you kill Dragon, he will be dealing 20% increased damage against your team and will be receiving 7% less damage. Both of these are quite relevant; when going for a level 5 buff, your team will be taking 400 damage to the face every few seconds and will also be dealing with a 28% tankier Dragon.

The stats a team gets from killing Dragon are relevant to the stages of the game. For example, an early Dragon grants AD and AP, which is huge in laning. The next stage three stages all benefit split-pushing and team pushing. The 5th stage effectively grants your team a Baron buff on top of bonkers pushing strength. Aspect of the Dragon is actually much more important than the Baron buff.

This is a good place to point out that if your team has a level 2 Dragon buff, they’ll be dealing 15% increased damage to Baron. If they’re at level 5, that’s 30% bonus damage.

Oh and you get awesome-looking particles around your champion when you get the last buff.

 

Kidle: http://www.newsoflegends.com/index.php/preseason-for-dumbies-a-guide-for-every-change-coming-to-league-29268/#13

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dragen vil ikke bare få en buff, men opp til 5.

 

 

Instead of global gold, Dragon now grants a buff each time he’s killed. Also, he hits for AoE now; his new attack is a cone-shaped fire breath in front of him, very similar to Shyvana’s Dragon Form E.

[ x1 ] Dragon’s Might: +8% Attack Damage and Ability Power

[ x2 ] Dragon’s Dominance: +15% damage to Minions and Monsters

[ x3 ] Dragon’s Flight: +5% Movement Speed

[ x4 ] Dragon’s Wrath: +15% damage to Towers and Buildings

[ x5 ] Aspect of the Dragon: Doubles other bonuses and your attacks burn enemies for 150 true damage over 3 seconds. Lasts 180 seconds.

 

 

Note, every time you kill Dragon, he will be dealing 20% increased damage against your team and will be receiving 7% less damage. Both of these are quite relevant; when going for a level 5 buff, your team will be taking 400 damage to the face every few seconds and will also be dealing with a 28% tankier Dragon.

The stats a team gets from killing Dragon are relevant to the stages of the game. For example, an early Dragon grants AD and AP, which is huge in laning. The next stage three stages all benefit split-pushing and team pushing. The 5th stage effectively grants your team a Baron buff on top of bonkers pushing strength. Aspect of the Dragon is actually much more important than the Baron buff.

This is a good place to point out that if your team has a level 2 Dragon buff, they’ll be dealing 15% increased damage to Baron. If they’re at level 5, that’s 30% bonus damage.

Oh and you get awesome-looking particles around your champion when you get the last buff.

 

Kidle: http://www.newsoflegends.com/index.php/preseason-for-dumbies-a-guide-for-every-change-coming-to-league-29268/#13

Herlig! Takk for god informasjon! RP!

Lenke til kommentar

Tips til jungling? Prøve meg på lee jungle, men alt er jo forandret, får mindre xp, lengre cd på smite og kan starte kun med 2 pots. Får jo ikke hp til noen ganks...

Alltid start rød, smite den så den dør av smiten så du får HP regen, IKKE ta wraiths eller hva de heter nå, de gjør veldig mye damage. Gå direkte til wolves, så blå. Det går fint med bruk av bare 1 pot, så kan du ganke. Da er du lvl 3.

 

Evt, stikk tilbake etter blå, kjøp neste jungleitem, og så er problemet løst resten av gamet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet så mye, kanskje 7-8 games med det nye jungle-systemet, og jeg må si jeg ser mye potensiale, men tror det krever litt balansering.

 

At man skal få litt ekstra bank, og ikke kan trave rundt med 80+% HP til enhver tid applauderer jeg, det gjør det vanskeligere å ganke, og man må velge hvilke camps man clearer. I tillegg åpner nye smite for morsomme taktikker, har fått et par kills som følge av at jeg kunne smite players. Invade-smite sammen med smite-bonus på wraiths er en bra combo.

 

Champs med self-sustain virker å være ganske overlegne nå i mine øyne, Fiddle/WW/Xin/Kha(usikker på om man fortsatt bør specce W)/Lee kan gjøre flere camps uten å miste mye HP. Jeg har testet noen games med 3% lifesteal på quints, og det hjelper en god del.

 

Jeg syns XP i jungle tror jeg bør buffes litt. Når man kan cleare mindre merker jeg at jeg havner bak solo-lanes på XP ganske raskt, har flere games vært on-par med duo-lane.

Lenke til kommentar

 

 

Alltid start rød, smite den så den dør av smiten så du får HP regen, IKKE ta wraiths eller hva de heter nå, de gjør veldig mye damage.

Jeg spiller ikke jungle, men alle starter med Gromp/Krug i ranked nå.

 

Ja, det fungerer også. Har prøvd litt med begge deler, men opplever at jeg kan ganke lvl 3 med den ruta jeg tar, uten å back, og det går relativt fort, i forhold til å inkludere den campen der og. Men det spiller liten rolle, annet enn at smitebonusen på de to er bra for clear.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er mer oversiktlig nå, og så synes jeg nye jungle mobs/dragon/baron/minions etc ser veldig mye bedre ut. Liker også små detaljer med øyenstikkere og småkryp som sniker rundt i junglen. Bakgrunnen på top lane ser også mye finere ut, man ser faktisk dragen fly rundt der før den spawner første gang :D

 

For mange år siden ble det lovet at når det kom nytt, så skulle vi få muligheten til å rotere kartet slik at man alltid kan ha følelsen av å starte på purple/blue side etter ønske, ser ut til at de glemte det! Synes også det er litt vanskeligere å se baron spells på bakken nå.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er mer oversiktlig nå, og så synes jeg nye jungle mobs/dragon/baron/minions etc ser veldig mye bedre ut. Liker også små detaljer med øyenstikkere og småkryp som sniker rundt i junglen. Bakgrunnen på top lane ser også mye finere ut, man ser faktisk dragen fly rundt der før den spawner første gang :D

 

For mange år siden ble det lovet at når det kom nytt, så skulle vi få muligheten til å rotere kartet slik at man alltid kan ha følelsen av å starte på purple/blue side etter ønske, ser ut til at de glemte det! Synes også det er litt vanskeligere å se baron spells på bakken nå.

Mappet er helt OK det.

 

Men hvordan de skal få til dette med å rotere kartet på den måten du sier det klarer jeg rett og slett ikke forstå. Da måtte kartet sett eksakt likt ut på begge sider, og det gjør det jo ikke. Ikke for å krangle altså, men jeg har lurt flere ganger på hvordan de skal få til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...