Gå til innhold

Rykte - Canon EOS 5D Mark 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min krystallkule påpeker at både 1D og 5D hittil har blitt oppdatert hvert 3. år.

 

Enig. Det er for tidlig med Mark 3 på Canon 5D. Tror heller Canon kommer med et "speilløst" systemkamera, dette selv om Canon avbekrefter en satsning på speilløse kamera.

Noe nytt kommer fra Canon. Tror heller ikke på 60D etter at Canon kom med 7D. Serien xxD utgår slik vi kjenner den.

Canon har 1000D, 550D og 7D, med redusert billedbrikke. Syntes 550D har blitt et så bra kamera at jeg vet ikke om det er behov for et kamera mellom 550D og 7D. Håper at xxD serien kan erstattes av solide, fysisk små kamera som er lett å ta med (gjerne speilløse, selv om jeg ikke tror det).

Lenke til kommentar

Enig. Det er for tidlig med Mark 3 på Canon 5D. Tror heller Canon kommer med et "speilløst" systemkamera, dette selv om Canon avbekrefter en satsning på speilløse kamera.

Er enig i at det er for tidlig for 5D Mk III. Tor også på et speilløst kamera; alternativt noe som ligner Sony A33/A55.

 

Tror heller ikke på 60D etter at Canon kom med 7D.

60D lanserer i morgen. Det er jeg 99% sikker på.

 

Serien xxD utgår slik vi kjenner den.

60D kommer til å skille seg ut i fra tidligere xxD. Bilder som ligger på ryktesidene tilsier en størrelse litt mindre enn 50D (ganske likt Nikon D90), utvippbar skjerm og bygd i komposittmaterialer istedet for magnesium/aluminium-legeringen.

 

Canon har 1000D, 550D og 7D, med redusert billedbrikke. Syntes 550D har blitt et så bra kamera at jeg vet ikke om det er behov for et kamera mellom 550D og 7D. Håper at xxD serien kan erstattes av solide, fysisk små kamera som er lett å ta med (gjerne speilløse, selv om jeg ikke tror det).

550D er for liten fysisk sett for mange, og er litt for ribbet (ergonomisk sett) i forhold til xxD/7D.

Lenke til kommentar

Mye bra i trådene her. Jeg holder fortsatt på 5d3 i løpet av høsten. Eller kanskje i februar da.

 

Tror ikke de kutter XXD serien. Det kommer nok en 60D om ikke lenge. Den legger seg pent mellom 7 og 550.

 

Det jeg synes er mest spennende å spekulere i hva de kommer med av speilløst. De bør komme nå. Og da har de muligheten til å faktisk legge seg på 3D iforhold til brukernivå. Det hadde vært noe det. En slags Leica knuser :-)

Håper virkelig både Canon og Nikon kommer med noe på dette snart.

Jeg har mest tro på en 7D variant av speilløst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel - det med 9 autofokuspunkter og 4bps var da ikke så mye opp fra dagens 9 autofokuspunkter og 3.9bps.. ;)

 

Men ja - dette er ønsketenkning og ikke rykter.

 

Så vil jeg heller ønsketenke en fullframe speilløs "rangefinder" med et nytt "micro EF"-mount. Men - tror ikke jeg får oppfylt akkurat det ønsket. Og godt er det - for det ville sikkert kostet en hel masse!

 

Er spent på hva Canikon kommer med i EVIL-segmentet..

Lenke til kommentar

Fullformat uten speil tipper jeg vi ser om et par år.

Leica M9 og Canon5D2 og D700, sammen med feks Oly Pen og Sony Nex setter standarden for hva vi kan forvente i fremtiden.

Altså om to år. (Da skal jeg trekke opp denne tråden og si; hva var det jeg sa)

 

Fullformat rangefinder har jeg null tro på.

Det er noe upraktisk og utdøende, gammelmannskamera for spesiellt interesserte.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at Canon slipper 5D III rett etter 1Ds IV (som sannsynligvis kommer i løpet av høsten). Det er iallefall ikke veldig likt Canon å gjøre noe sånt. Tipper det tar iallefall ett år til før 5D III kommer ut. Tipper det også blir noe ala 7Ds autofokus i den - altså ikke helt på høyde med 1D(s) IV, men fortsatt mye bedre enn dagens løsning.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Nye rykter ute å svinger, såklart fra Canon Rumours:

Specifications

26.4 million effective pixels

ISO expandable to 102,400

19 point AF system, 3 cross-type points

DIGIC 5

4.9 fps continuous shooting

63-zone iFCL metering

1.04 million dot LCD

Improved camera grip

Improved pentaprism, approximately 100% frame coverage

released mid-year

 

DIGIC 5 høres spennende ut, men igjen, dette er også bare rykter.

Specsene forøvrig ser ut som de kan stoles på, så da venter vi fortsatt bare på hva som skjer :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg titter litt i glasskulen min og ser en 5D3 i nær fremtid.

Jeg ser den faktisk allerede nå i høst, altså sept/okt.

 

Noen flere megapiksler, 24 eller 28.

Nytt autofokussystem med 9 punkter.

4 bps

++

 

Bare lurte på om du har skiftet ut glasskulen :tease:

 

PS: Prøv med krystallkule neste gang :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Siste fra Canonrumors sier at det ikke blir noen ny 5D3 før over nyttår (februar), dette fordi de vil slite med å stille nok kameraer til et julesalg, og at de ikke lanserer et kamera før det er klart for produksjon/er i produksjon.

 

Vi kommer til å se Digic V prosessor, høyere skuddtakt (avhengig av antall piksler) og bedre støyegenskaper. Det kan jo ikke ha dårligere autofokus enn 7D, og det er vel mange canonister som savner et godt salgsargument for 5D over 7D.

 

Vi får vente å se hva Nikon har i ermet de nærmeste månedene, det gir i alle fall normalt en pekepinn på hva vi kan forvente oss! Med dollaren så lav og muligens en USA tur til neste år er det vel bare å spare :dribble:

Lenke til kommentar

Min spådom er at hvis én ny person hver dag spår at Canon 5D Mark III blir lansert i mårra, så vil en av de til slutt få rett.

 

Jeg spår også at den som spår rett vil få gudelig heltestatus for å vite lanseringsdatoen med sikkerhet før alle andre. Helten vil også bli tungt vektlagt i alle sine senere spådommer fordi han hadde 100% treffprosent på sin første spådom angående lanseringsdatoen til 5D mark III. For 100% treffprosent på spådommer er det ikke hvem som helst som får. Her må det ligge noe bak. Hemmelige kontakter, magiske evner etc.

 

:p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...