Gå til innhold

Nvidia Shield TV - Generell diskusjon


henrikrox

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er et poeng, men jeg kjører opp en tråd på denne der folk kan diskutere litt rundt omkring nvidia's nye konsoll/streaming boks.

 

Legger ved noen egne videoer jeg tok i dag. Tenkte det var greit å få vite hvordan dette fungerer i Norge, når serverene er litt lenger unna. Viser streaming av spill til nvidia sine servere, samt kodi (lokalt media på NAS), popcorntime (streaming bittorrent) og chrome. Jeg ligger akkurat i grenseland hvis linja er optimal for hva nvidia streaming trenger. dog avhenger det veldig av spill, dirt 3 fungerer knirkefritt, men større spill som batman osv, så kan jeg få en drop framed noen ganger.

 

Litt morsomt at i spilla så har du full tilgang på pc innstillinger. og du får jo 60fps, som er bedre enn konsoller. dirt 3 står alt på high eller ultra i 1080p, benchmark gir avg 114 fps, som gir en pekepinn. Denne benchmarken vises i videoen.

 

Har hatt boksen siden juni, importert fra USA, og tror dette er det beste kjøpet jeg har gjort de siste 10 åra, ikke nødvendigvis pga spilling, men fordi at den gjør alt så bra. UIet er kjempe raskt og smooth. Kodi fungerer som en drøm. Nettleser+++. Den gjør liksom alt, og blir ikke låst ute av strenge operativsystem, som fks apple tv, xbox one og ps4 blir.

 

Husk å velge 720p@60fps eller 1080p@60fps i youtube!

 

Streaming av spill (dirt 3, viser litt innstillinger osv, personlig så syntes jeg det ser mye bedre ut enn på konsoll)

https://www.youtube.com/watch?v=R5MOM4OVyYY

 

Kodi, Popcorntime & chrome (avengers filmen i kodi er full rippa bluray på 40gb, og den har ingen problemer med avspilling fra en lokal NAS). Under chrome delen bruker jeg enkelt trådløst keyboard med touchpad.

 

Kodi apps (TV muted)

https://www.youtube.com/watch?v=jcguexO4s-o

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hatt denne siden 20okt, helt alright, litt synd det ikke fantes twitch.tv app men lastet det ned manuelt og installert så, det funker men ikke helt optimalt.

 

Prøvde Witcher3, gikk greit det. Tok maskinen med meg til en kompis som bor 12mil unna og koblet shielden til TVen hans, prøvde å spille Witcher 3 da men nei, spillet startet og greier men det var for laggy.

 

Men man ser teknologien blir bedre og bedre, snart streamer vi bare spill, om noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...