Gå til innhold

Skal du kjøpe Olympus' nye lekkerbisken?


Anbefalte innlegg

Ble det ikke bekreftet at det -ikke- var en Panasonic sensor i om-d e-m5, men ikke nevnt hva annen (sony?)

Ettersom interviewet er oversatt via Google, så er det vanskelig å si hva Herr Terada egentlig mener. Slik jeg tolker han, så er det en nydesignet sensor. Dvs. ikke en videre-utvikling av Panasonic sin nåværende 16MP design. Men om det er Panasonic eller noen helt andre som har laget den; det er helt åpent ...

 

e-m5 virker svært spennende, bortsett fra kit objektivet og batterigrep, hva annen optikk er "must-have". Tenkte noe vidt til landskap og evt en macro.

Regner med at du går for 12-50mm kitet. Den er en del bedre enn 14-42mm-en; sistnevnte er mer kompakt, dog. Den nye 60mm macro-en ser spennende ut; så den bør stå på lista. Når det gjelder vidt, så er det vel enten Olympus sin 9-18mm eller Panasonic sin 7-14mm er er alternativene hvis du ikke kan klare deg med 12mm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sammenlikning av bildekvalitet mellom E-M5 og E-P3, gjort av Pekka Potka. Bildene er tatt med ZD 50/2 Macro. Foreløping er det bare en sammenlikning av jpeg-bilder, men han skal komme med en sammenlikning av råfiler senere. Det er verdt å merke seg at E-M5 testeksemplaret hans bruker firmware v1.0...

 

Så langt jeg kan se innebærer dette en ganske markant forbedring fra E-P3 med den gamle 12mp sensoren som også er å finne i E-30. Jeg blir bare stadig sikrere i min sak om at jeg skal ha den her... :dribble:

Endret av eks
Lenke til kommentar

Nedturen med Lillestrøm messa: Ingen dato på OM-D og ingen å vise frem. Fuji X PRO1 i 1 eksemplar(?!) .. umulig å vite hva man skal shoppe da så måtte ty til trøstepremie nex7 kit med div stæsj ... satse på OM-D drøyer litt til så visaen ikke ligger og rykker så nervøst i lommeboka...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...