Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stasjonær PC går ikke inn i hvilemodus, etter å ha deaktivert, men så aktivert det igjen,


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen,

 

For en stund siden så drev jeg med opprydning på SSD harddisk, i den prosessen så deaktiverte jeg hvilemodus, for å spare plass, men så har jeg aktivert hvilemodus, men nå fungerer den ikke. Det hender at den fungerer når du setter den på 1 minutt, men når du endrer den igjen så fungerer den ikke.

 

Hvilemodus, og hybridhvilemodus er aktivert, mens dvalemodus er deaktivert. Hvilemodus er satt på 45 minutter, og nå gikk det 1 time og 30 minutter og PC var fremdeles på.

 

Når jeg deaktiverte hvilemodus den første gangen da gjorde jeg dette;

 

Skrev dette inn på cmd som administrator; powercfg -h off

 

Dette satte en effektiv stopper for hvilemodus, men så aktiverte jeg det igjen ved å skrive følgende kommando; powercfg -h on

 

Men det fungerer ikke. Det fungerer heller ikke å gjøre følgende;

 

Søk -->strømalternativer -->endre planinnstillinger -->hvilemodus 45 minutter -->OK.

 

Jeg forsøkte en gang å bruke en sånn "fikser" fra Microsoft, du finner den Her.

 

Dette fungerte bare på den første "hvilen", som jeg testet ved å sette den til 1 minutt, men nå er den på 45 minutter, og PC går ikke i "hvilemodus".

 

Mitt oppsett er som følgende;

Windows 7 Ultimate x64

X58A Gigabyte UD7

ATI 5970

12GB DDR3 RAM

Intel Core i7 Extreme Edition 975 - 3.33 GHz Quad-Core

128GB SSD og 1,5TB HDD

24" Benq monitor

 

Noen som vet hva som er galt? Dette overgår mine datakunnskaper.'

 

Søker intelligente svar :)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...