Gå til innhold

Lommepenger i New York.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderte en reise til New York neste år (har alt funnet billetter og hotell). Reisen blir eventuelt 5 netter, så vi har sånn 4,5 aktive dager der nede. Men jeg lurte på hva man bør ha med seg i lommepenger?

 

Vi blir 2 personer som reiser, eventuelt. Ingen av oss er opptatte av å gå på dyre restauranter, for all del vil nok reisekameraten min digge McDonalds, KFC og disse mainstream stedene i USA. Det vil nok bli en del shopping, men vi er heller ikke opptatte av de dyre merkene, men for meg igjen er det stor interesse da jeg er plus size-jente og vet hva slags klær i NY som er for oss litt større, så jeg vil nok utvikle et shoppinggen mens jeg er der nede.

 

For min del ville det vært hyggelig å ha en dag eller to hvor man er typisk turist, og drar på de ulike turistattraksjonene. Jeg har aldri vært i USA, dette vil blir første gangen dor både meg og reisefølget, så er helt grønn når det kommer til lommepenger og budsjett i New York!

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på om du spør om hvor mye penger du trenger, eller om du spør om hvor mye du bør ha med deg i kontanter...

 

Hvor mye du penger du bør ha tilgjengelig varierer jo fra hvor mye du ønsker å shoppe - og HVA du shopper. Så det er jo ikke mulig å svare på... Det beste er nok å legge opp et budsjett og se hva du har råd til, og holde deg til det. 

 

Når det gjelder kontanter, de gangene jeg har vært der har det gått ca. 50-100$ om dagen når jeg bare "sprader" rundt. Gjerne i litt mindre sedler. "Vanlig" mat koster fra 5 til 20$.

Lenke til kommentar

Jeg  bruker kredittkort til så godt som alt under oppholdet. men pleier å ta ut $100 når jeg har landet, så jeg har til tips og småtteri, som en pretzel eller hot dog fra en gateselger. Trenger jeg mer, tar jeg bare ut. Ikke noe jeg planlegger. Har alltid med minst 2 kredittkort og et debetkort, og er sikker på at kredittgrensen min holder til det jeg tenker å kjøpe.

 

Lite tips til Macy's dersom du shopper der: Gå til smykkeavdelingen og si at du er turist, og be om et rabattkort. Ta med pass for sikkerhets skyld. Da får du et kort med strekkode som gir deg 10% på toppen av alle andre rabatter på alle Macy's.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

NY er omtrent som Oslo når det gjelder pris, mat og drikke er noe billigere.

ta med deg visa eller kredittkort, burk det og eller ta ut cash i minibank, koster ca 3 dollar pr. uttak.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke tatt med så mye kontanter fordi de aller fleste steder tar Visa og Mastercard.

 

Steder jeg besøkte forrige gang var i NY:

Empire State building,

Chrysler building,

Ground Zero,

American museum of natural history (der brukte jeg omtrent en dag),

High Line (gammel toglinje på vestsiden av Manhattan som er gjort om til park),

 

Det kommer sikkert flere anbefalinger også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...