Gå til innhold

Forsinket bagasje, hvor stor er sjansen å få den igjen? (Borte overkant av 2 uker nå)


Anbefalte innlegg

Ok, så min koffert tok seg en heisatur et sted mellom Kastrup og Gardermoen. Etter ca 2,5 uker - (fristen for 3 uker er onsdag/torsdag avhengig av hvordan en regner) så er alt man vet at Kastrup vet ikke hvor den er, og det gjør heller ikke Gardermoen. Det eneste de vet er at den er sjekket inn på Kastrup og kom aldri til Gardermoen, eller er siden funnet noen av stedene selv om de har nøyaktig modell, farge og særeget innhold i den. Er adgangskort i den med mitt navn og koden er den vanlige.

 

Så spørsmålet er; når vi snakker ca 2,5 uker, hvor stor er sannsynligheten for at jeg får den tilbake innen fristen på 3 uker? Eller kan jeg like så godt gi opp håpet.

Jeg pendler til vanlig, så derfor er dette litt vel kritisk siden jeg er borte uker av gangen og hjemme et par dager.

Når da denne forsvant var det min eneste koffert for den lengden + 2 uker med skift ++. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg var i utlandet og kom hjem så var ikke kofferten min på rullebåndet, jeg meldte da ifra og han i skranken sa at det var svært vanlig og at bagasjen kom som regel en dag eller to senere. Han sa også noe om 3 uker, fikk den tilbake dagen etterpå.

 

Tror nok du får den tilbake, du kan sjekke statusen på nettet om du fikk et slags skriv når du kalte den savnet, vet at det har vært rot med slike ting før.

Lenke til kommentar

Når det har gått så lang tid er det en relativt stor sannsynlighet for at den er borte.

Du kan forberede deg ved å skrive en skikkelig inventarliste med priser, husk at flyselskapet bare erstatter rundt 11000,- et sted og at resten går på reiseforsikring om du har dette..

 

Selv mistet jeg min bagasje på samme måte for 2,5 år siden men da mellom Jose Marti (Havana) og Charles de Gaulle (Paris).

Bagasjen min har rett og slett ikke kommet til rette noen gang..

Lenke til kommentar

Når det har gått så lang tid er det en relativt stor sannsynlighet for at den er borte.

Du kan forberede deg ved å skrive en skikkelig inventarliste med priser, husk at flyselskapet bare erstatter rundt 11000,- et sted og at resten går på reiseforsikring om du har dette..

 

Selv mistet jeg min bagasje på samme måte for 2,5 år siden men da mellom Jose Marti (Havana) og Charles de Gaulle (Paris).

Bagasjen min har rett og slett ikke kommet til rette noen gang..

Regnet med det da den forsvant, så skrev ned samme dag mens jeg husket med noenlunde eksakt antall, og for noen dager siden lagde jeg exceloversikt med gjenanskaffelsespriser.

Eneste jeg ikke har tilgang på siden jeg pendler er kvitteringene :)

 

heldigvis er jeg forsikret på tingene 3 steder, og så kommer SAS i tillegg, så tapet absorberes helt fint :)

Lenke til kommentar

 

Regnet med det da den forsvant, så skrev ned samme dag mens jeg husket med noenlunde eksakt antall, og for noen dager siden lagde jeg exceloversikt med gjenanskaffelsespriser.

Eneste jeg ikke har tilgang på siden jeg pendler er kvitteringene :)

 

heldigvis er jeg forsikret på tingene 3 steder, og så kommer SAS i tillegg, så tapet absorberes helt fint :)

Ikke stress for mye med kvitteringer, ett skift pr dag du er borte pluss et rimelig antall andre artikler dekker de helt uten å stille spørsmål.

Spørsmålene kommer nok hvis du hevder å ha kofferten full av verdisaker.

 

Jeg viste ikke en eneste kvittering da kofferten min ble borte, verdien var på rundt 30k totalt.

Lenke til kommentar

 

Regnet med det da den forsvant, så skrev ned samme dag mens jeg husket med noenlunde eksakt antall, og for noen dager siden lagde jeg exceloversikt med gjenanskaffelsespriser.

Eneste jeg ikke har tilgang på siden jeg pendler er kvitteringene :)

 

heldigvis er jeg forsikret på tingene 3 steder, og så kommer SAS i tillegg, så tapet absorberes helt fint :)

Ikke stress for mye med kvitteringer, ett skift pr dag du er borte pluss et rimelig antall andre artikler dekker de helt uten å stille spørsmål.

Spørsmålene kommer nok hvis du hevder å ha kofferten full av verdisaker.

 

Jeg viste ikke en eneste kvittering da kofferten min ble borte, verdien var på rundt 30k totalt.

 

 

Du har nok rett, men i min var det for ca 63 000 også kommer utlegg mens forsinket. Så forberedt på at de ikke nødvendigvis sier ja blankt :p

Lenke til kommentar

 

Ikke stress for mye med kvitteringer, ett skift pr dag du er borte pluss et rimelig antall andre artikler dekker de helt uten å stille spørsmål.

Spørsmålene kommer nok hvis du hevder å ha kofferten full av verdisaker.

 

Jeg viste ikke en eneste kvittering da kofferten min ble borte, verdien var på rundt 30k totalt.

 

Du har nok rett, men i min var det for ca 63 000 også kommer utlegg mens forsinket. Så forberedt på at de ikke nødvendigvis sier ja blankt :p

 

Utlegg for forsinkelsen kan du ikke regne med å få dekket dersom den var forsinket hjem fra reise.

Var bagasjen forsinket ved utreise er det en annen sak.

63000,- behøver ikke være utfordrende det heller, så lenge du har en plausibel forklaring til at du har med deg alt.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke stress for mye med kvitteringer, ett skift pr dag du er borte pluss et rimelig antall andre artikler dekker de helt uten å stille spørsmål.

Spørsmålene kommer nok hvis du hevder å ha kofferten full av verdisaker.

 

Jeg viste ikke en eneste kvittering da kofferten min ble borte, verdien var på rundt 30k totalt.

 

Du har nok rett, men i min var det for ca 63 000 også kommer utlegg mens forsinket. Så forberedt på at de ikke nødvendigvis sier ja blankt :p

 

Utlegg for forsinkelsen kan du ikke regne med å få dekket dersom den var forsinket hjem fra reise.

Var bagasjen forsinket ved utreise er det en annen sak.

63000,- behøver ikke være utfordrende det heller, så lenge du har en plausibel forklaring til at du har med deg alt.

 

 

Er dekning for det under luftfartsloven §10-20, den gjelder begge veier. Men er selvsagt ikke slik at jeg forventer de samme 5000 mange får etter 4 timer. Jeg startet med en barberhøvel etter 2-3 dager liksom. I tillegg er det bekreftet internt at så lenge jeg er på internasjonalt oppdrag at de forventer forsikringen å dekke tap også, hvis ikke vil selskapet undersøke årsaken :)

 

Men hadde jeg forblitt hjemme hadde saken vært en annen, men kofferten forsvant etter 2 ukers opphold, og jeg skulle rett ut på ny uke. Så i starten avvente jeg å ordne skift siden de lovet den til lørdagen. Når lørdag kom var kofferten ikke der så jeg måtte vaske, men ikke alt tørket til avreise. Dermed var det jeg kjøpte ting jeg ikke hadde dobbelt av. SAS bekreftet også de dekket noe innenfor rimelighetens grenser.

Når jeg var hjemme igjen fikk jeg fikset noe, men da var det nytt 2 ukers opphold, og blir da begrenset med ting jeg har dobbel og trippel av (for bruker jo klær når hjemme også) :)

 

 

Nei, er et fotostativ, og hele lee filter samlingen som utgjør 25% av summen. 

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Min bagasje var borte i 13 måneder, før den kom til rette. Visste hvor den var da (hos amerikanske tollmyndigheter). Men i stedet for å hente den ut, slettet United Airlines all historikken vår og latet som om den ikke eksisterte. Da tollvesenet skulle rydde "warehousen" sin for bagasjen, fant de en navnelapp og tok kontakt. Forsikringsselskapet ble litt paff da jeg tok kontakt over et år etter at bagasjen forsvant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...