Gå til innhold

Ødelagd bagasje - SAS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært stuer. Hverken jeg eller de jeg jobbet med gjorde dette. Hvorfor skal jeg kaste bort energi ved å faktisk kaste bagasje?

 

Fordi det er letteste og raskeste måten å få en koffert fra tilhengeren og opp på transportbåndet ved flyet uten å måtte gå fire fem skritt frem og tilbake med hver eneste koffert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forståelig att skjermen knuste, men fortsatt ganske jævelig for sunnmøring-studentlommeboken min.

 

Skal sende en siste e-post til flyklagenemda eller hva dem enn heter for å se om det er noe håp.

Så lenge du ikke har fulgt reglene fra flyselskapet, får du ikke dekket dette av hverken flyselskap eller reiseforsikring. Sunnmøring eller ikke, av og til går man på en økonomisk smell. Kast skjermen og kjøp en ny, og glem hele saken.

Lenke til kommentar

 

Du kaster elektronikken i søppela og reiser ikke med SAS mer.

Det er ganske tydelig spesifisert at elektronikk ikke skal sendes i innsjekket bagasje. Dette gjelder ALLE og ikke bare SAS. Det er ingenting å skylde på SAS for. Punktum.

 

Hva skal man da gjøre? De nektet ham å ta den med i håndbagasjen. Posten gir den samme behandling. De ødela to skjermer på rad for meg (det var ikke jeg som pakket dem inn, men nettbutikken).

 

Ville en løsning vært å sjekke det inn som spesialbagasje, eller får denne samme, harde behandling?

Den får samme behandling.

Lenke til kommentar

Hva skal man da gjøre? De nektet ham å ta den med i håndbagasjen. Posten gir den samme behandling. De ødela to skjermer på rad for meg (det var ikke jeg som pakket dem inn, men nettbutikken).

Noen ting kan man bare ikke ta med seg på flyet rett og slett. Posten har hvertfall forsikring så lenge du pakker den godt nok.
Lenke til kommentar

 

Jeg har vært stuer. Hverken jeg eller de jeg jobbet med gjorde dette. Hvorfor skal jeg kaste bort energi ved å faktisk kaste bagasje?

Fordi det er letteste og raskeste måten å få en koffert fra tilhengeren og opp på transportbåndet ved flyet uten å måtte gå fire fem skritt frem og tilbake med hver eneste koffert.

Nei. Det letteste er å lempe den over til båndet, krever bare å parkere tralla riktig ift båndet. Mulig du hadde annen teknikk hvor du jobbet, men det er slik vi gjorde det.

Lenke til kommentar

Enig, å løfte tunge kofferter opp i lufta og så slenge dem avgårde er jo maksimalt bortkasta energi istedet for å bare dra eller lempe dem over. Når vi lasta inn i fly parkerte vogna rett ved rullebåndet, så dro man bare koffertene over og han inni bagasjerommet stablet dem rundt. Ingen grunn til å kaste noe.

 

Husker en av skiftlederene våre holdt på å få panikk når en av oss nybegynnere begynte å kjøre vogna mot flyet mens motorene enda gikk. Han sprang etter fyren og reiv han av "traktoren" og ropte at han kunne bli sugd inn i motoren.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

Husker en av skiftlederene våre holdt på å få panikk når en av oss nybegynnere begynte å kjøre vogna mot flyet mens motorene enda gikk. Han sprang etter fyren og reiv han av "traktoren" og ropte at han kunne bli sugd inn i motoren.

 

 Vi hadde en drøy uke med teori før vi "slapp ut" på flyplassområdet. Husker vi ble servert bilder av en flymekaniker som hadde tatt snarveien gjennom en jetmotor. Kan trygt si jeg ikke spiste kjøttdeig den kvelden. 

Endret av Woods
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...