Gå til innhold

Windows 7 - feil logon passord, hvordan komme inn?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Utstyr:

Maskin: Dell Inspiron

OS: Windows 7

 

Problem

Det har aldri vært noe passord på brukeren, som er en admin-bruker samt. den eneste brukeren på maskinen. Når "passord" har dukket opp (feks ved innlogging) har jeg trykket "enter" når passordfeltet er blankt. Da har jeg kommet inn.

 

I går skulle jeg dele (share) noen filer med en imac i samme nettverk. Av en eller annen grunn klarte jeg ikke logge inn (på iMac) på de delte filene på windows maskinen med brukernavn og blankt passord. Jeg endret da passordet på Windows-maskina (brukeren) til xxx, da fungerte det plutselig. Jeg antar at det oppstod et problem med "blankt" passord ifm. deling mellom maskiner.

 

Problemet oppstod i dag tidlig når jeg startet windows-maskina på nytt. Den vil ikke godta xxx som passord når jeg logger inn! Jeg aner ikke hva som har skjedd. Jeg har forsøkt alle passord jeg kunne vurdert å bruke ifm. delings-prosessen i går. Ingen ting fungerer. Jeg tror det er en bug / feil som har oppstått, da jeg er sikker på jeg ikke ville skrevet inn et nytt passord jeg ikke ville husket.

 

Spørsmål:

Hva gjør jeg nå? Hvordan kommer jeg inn på brukeren min på Windowsmaskina uten å formattere? Jeg har mange filer / bilder jeg trenger ta vare på... Jeg står nå fast på innloggingsbildet..

 

 

På forhånd takk for svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hurtige svar.

 

Er det mulig logge inn i "Safety mode" og på den måten i alle fall kopiere over filer jeg ønsker ta vare på? Dernest kan jeg jo formattere.

Jeg har ingen oppstartsvalg hvor det står safety mode, kun F2=setup og F12=boot options. Ingen av dem har denne muligheten slik jeg ser det..

 

Problemet mitt er at jeg kun har denne iMaccen, og har litt vanskeligheter med å lage bootable usb på iMac som skal fungere på windowsmaskinen...

Lenke til kommentar

Kan Macen lese ntfs format? I såfall kunne du kjøpt en sata til usb adapter, tatt ut disken, koblet den til macen med adapteret og lest de filene du vil ha. En sånn adapter koster et par hundrelapper.

 

Denne er den billigste Komplett har: https://www.komplett.no/icy-box-ib-111stu3-wh-docking-station/638595

 

Hvis Macen ikke kan lese ntfs format så kunne du tatt den til en kompis med en Windows maskin og lest den der.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...