Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

lurt å holde intops skjult for familien?


Gjest Guest_int_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_int_*

jeg har blitt med på en gruppe som kan bli kalt ut på internasjonale operasjoner på veldig kort tid.

jeg har tidligere snakket om noe slikt med familien, som jeg har veldig god kontakt med, men de "nektet" meg å gjøre dra ut.

det er snakk om alt fra 2-4 uker om gangen.

 

så greit nok, jeg kunne absolutt sagt ifra selv om de ikke liker det, men moren min sliter litt med psykiske problemer, og jeg tror ikke at jeg drar ut i intops hjelper så mye på dette.

de problemene gjør meg veldig usikker på om jeg ikke bare burde gjøre dette i stillhet, finne på en eller annen unnskyldning på å ikke komme på besøk på 4 uker, dra med telefonen og holde kontakt via den.

 

hva sier dere?

jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde vel først ta det opp med moren din, si hva du mener om det. Og at det er noe du ønsker sterkt.

 

Hvis det skulle skje noe, og jeg regner med hun står som nærmeste pårørende. Det hadde vel ikke gjort saken noe bedre hvis hun skulle fått vite det på den måten. Eller hvis de finner ut av det, blir de nok overrasket.

 

Prøv heller å gi de litt tid, la det synke inn for dem at dette er noe du kommer til å gjøre.

Kompis av meg var var i samme situasjon, og familien hans likte det ikke akkurat de heller. Men han satt seg ned og pratet om det. Var åpen om at dette er noe som kommer til å skje uansett, og at de bare får akseptere det. Det gikk bra for familien når de fikk litt tid på seg til å tenke over det.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_int_*

jeg har snakket om dette i ca 2 år nå, er ikke lenge siden jeg tok det opp igjen, det var fortsatt uaktuellt.

har også sagt flere ganger hva jeg mener, at jeg kjenner masse folk som har vært ute, men de nekter å endre synspunkt.

 

hun står så klart som nærmeste pårørende, så om noe skjer er jo hun den første som får vite det.

 

får kanskje si at jeg har meldt meg inn og at de får godta det.

en ting jeg tror de ikke er så fornøyd med er at jeg ikke får sagt hade før jeg stikker, antagelig har jeg bare ett par tre dager fra jeg får vite om at jeg skal ut til jeg er på vei.

 

må finne en pen måte å si fra på kanskje...

Lenke til kommentar

En kollega om meg som tidligere var i forsvaret fortalte en historie som minnet litt om dette.

 

Der var alle foreldrene (pårørende) til en gruppe som skulle i utenlandstjeneste kalt inn til et informasjonsmøte. Plutselig virket det som det gikk opp et lys for en av mødrene i salen om hva det egentlig var snakk om. Hun var skrevet opp som nærmeste pårørende, men sønnen hadde ikke sagt noen ting som helst om at han hadde søkt utenlandstjeneste. Ikke en grei måte å få vite om det.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_int_*

Ekko: ingen info om dette vil bli gitt til noen, så det er ingen fare for at man får vite det ved en tilfeldighet.

 

vet at det "riktige" er å si ifra, men også vet at jeg verken får forståelse eller støtte fra noen i familien om valget jeg har tatt.

psykolog/lege er uaktuellt.

 

ett annet stort problem er også når, nå eller på vei til flyplassen?

jeg vet jo verken når eller hvor jeg evt. drar...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...