Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barnedåp - ja eller nei?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei. Ene søskenbarnet mitt ble aldri døpt, heller ikke lillesøsteren min. Dette pågrunn av at onkelen og tanten min + mamma og stefaren min, ikke har noe forhold til kirken. Hvorfor skal dere døpe ungen bare fordi at besteforeldrene vil det? Har dere ikke noe forhold til kirken, og vil ikke binde dere til den. Ja, da er det ikke noe poeng whatsoever og døpe ungen, vil gå så langt og kalle det idiotisk og døpe ungen. Jeg mener ikke at dere er idioter hvis dere skulle døpe ungen. Bare at det er dumt gjort med tanke på at dere ikke er kristne, og sannsynligvis ikke har noe forhold til kirken.. Jeg ble selv døpt, noe jeg misliker. Men dette er sett fra et egosentrisk synspunkt.

 

Dere kan derimot ha en navnefest! Det søskenbarnet mitt hadde, det er mye bedre synes jeg.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Dåp er kun for dem som går jevnlig i kirken. EDIT: Min mening.

Man døper for at den nyfødte skal bli guds barn.

 

Her blir det navnefest. No way at vi skal i noe kirke.

Fikk brev fra kirken her om dagen ang den nyfødte.

Må vel ta en tlf og få bekreftet at han ikke er innmeldt i statskirken.

Endret av cliffme
Lenke til kommentar
Dåp er kun for dem som går jevnlig i kirken. EDIT: Min mening.

Man døper for at den nyfødte skal bli guds barn.

 

Her blir det navnefest. No way at vi skal i noe kirke.

Fikk brev fra kirken her om dagen ang den nyfødte.

Må vel ta en tlf og få bekreftet at han ikke er innmeldt i statskirken.

 

Jeg er døpt i kirken, jeg har gått i kirken i sammenheng med skolen ca. 5 ganger, that's it.

 

Men jeg er fortsatt delvis kristen ;)

Lenke til kommentar
Ble ikke døpt og er ikke kristen. Super glad for at mine foreldre ikke valgte å døpe meg eller brødrene mine.

 

Å døpe barnet synes jeg egentlig begynner å bli litt gammelt. Hvis ikke foreldrene har noe sammenheng til kirken bør dem ikke døpe barnet sitt.

Jeg og! Foreldrene mine mente at hvis jeg skulle bli kristen fikk jeg gjøre som jeg ville. Slik tvang skulle vært forbudt.

Lenke til kommentar
Vi tenkte slik:

"Lettere for en 15 åring å sende utmeldingsskjema enn det er å bli døpt når man er 15"

 

Velge selv får han lov til når han er gammel nok. Er på ingen måter bundet til kirken selv om man er døpt. Ingen i familien vår er "kristne" ikke de siste 3 generasjonene hvertfall.

Dåp (fra lavtysk dope, 'å dyppe', etter gresk baptizein med samme betydning) er en religiøs seremoni i kristne kirkesamfunn som markerer den kristnes inntreden i kirken.

 

Når du døper deg selv eller dine barn så er du kristen, og ønsker å bli en del av kirken.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...