Gå til innhold

Samsung sitt svar på ipod


Anbefalte innlegg

Jeg jobber på plattform og der er det ikke tillatt med mobil, som betyr jeg må ha med nettbrettet mitt (Samsung tab 3).
Ser flere har og bruker Ipod som da er mye mindre og mere hendig i størrelse.
Det jeg lurer på om samsung har noe lignende device eller noen andre produsenter har det? 
Grunnen til at jeg ikke vil kjøpe meg ipod, er av den enkle grunn at jeg liker godt Android.

Dette er IKKE noe slutshaming på noen måte om Apple sine produkt - så noe krig i denne tråden er IKKE ønskelig.

Mvh
William

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok snakk om Android for å kunne få tilgang til Play Store og applikasjonar. Eg leitte etter noko liknande sjølv, men det einaste eg fann var ein Samsung som var gått ut av produksjon, så eg kjøpte ein iPod. Det var for eit par år sidan, så eg veit ikkje om det har dukka opp noko nytt sidan den gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Det nærmeste Samsung har er Galaxy Tab 5.0 som er en liten Tab med bare 5 tommer skjerm og 8 GB minne. Plass til minnekort da. Den kjører Android, men versjon 2.3 om jeg husker rett. Fin liten sak, som får jobben gjort.

 

Ikke så lett å finne i butikkene, men kan nok finnes brukt for 5-600 kr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Common sense? Stapper du SIM-sporet fullt av smeltelim vil vel en gjennomsnittlig 5-åring kunne fortelle deg sannsynligheten for å få et SIM-kort inni der etterpå. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

For en sær regel, jeg skal ikke spørre om hvorfor dere ikke får ha mobil på plattform, for det er vel kanskje hemmelig hvorfor. Men Sony har noen modeller av "walkman" som de kaller det, som kjører android. Tror ikke det bare er den svinedyre der. Sjekk elkjøp og expert.

 

REDIGERT: Har sjekket prisjakt.no, ingen mp3 spillere eller 5 tommer nettbrett som går på android er tilgjengelige i Norge lenger.

 

Så da har du ett valg, iPod touch fra apple...

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Ser ut som du må kjøpe deg 7" nettbrett om du vil ha nyere android. Fant dog noen kinesiske alternativer på 5", om du er villig til å teste ut noe nytt. Ellers har Sony som nevnt ovenfor alternativer, men disse koster fort like mye som en high end telefon. 

 

Svaret på spørsmålet ditt blir dermed nei, Samsung har ikke et alternativ - ei heller noen andre som bruker Android. Du får venne deg til 7" - eller kjøpe en iPod. 

Lenke til kommentar

For en sær regel, jeg skal ikke spørre om hvorfor dere ikke får ha mobil på plattform, for det er vel kanskje hemmelig hvorfor. Men Sony har noen modeller av "walkman" som de kaller det, som kjører android. Tror ikke det bare er den svinedyre der. Sjekk elkjøp og expert.

 

REDIGERT: Har sjekket prisjakt.no, ingen mp3 spillere eller 5 tommer nettbrett som går på android er tilgjengelige i Norge lenger.

 

Så da har du ett valg, iPod touch fra apple...

 

Ekspertgruppen anbefaler at det ikke må gis tillatelse til å medbringe mobiltelefoner til offshore installasjoner. Dette begrunnes med usikkerhet knyttet til mobiltelefonens påvirkning på helikopterets flyvedyktighet. Man anser det som svært vanskelig å sikre at alle telefoner er skudd av til enhver tid. Det har vært flere alvorlige hendelser som kan relateres til bruk av mobiletelefon i helikopter. Ekspertgruppen mener at ved å tillate mobiltelefon medbrakt til offshore i helikopter, påfører vi oss en økt sikkerhetsrisiko vedørende helikopterflyvingene som vi ikke kan forsvare. Det anbefales derfor et fortsatt forbud basert på FØRE VAR prinsippet.

Det kan også legges til at Bristow Norway (tidligere Norsk helikopter) har ifm en av våre årlige felles revisjoner også besluttet (etter en sikkerhetsanalyse) å forby medbringelse av mobiltelefon av sikkerhetsmessige årsaker.

 

Når det gjelder teknisk sikkerhet pekes det blant annet på:

  • Batteri i mobiltelefon som en mulig antennelseskilde.
  • Faren for at personell tar med telefonen utenfor boligkvareteret.
  • Mobillader som brannrisiko på lugarene.
  • Kontroll av informasjonsflyt ved en hendelse osv.

Statoil støtter ekspertgruppene som uttaler seg på vegne av hele bransjen. Statoil ønsker derfor ikke å tillate at personell medbringer sine mobiltelefoner offshore.

http://www.iestatoil.no/modules/m02/article.aspx?ArtId=1450

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Samtlige grunner vil være like relevante for noe uten mobilmottaker, muligens med unntak av helikoptertull, om det da er mobilsignaler og ikke wifi/BT den reagerer på (om den gjør det i det hele tatt).

 

 

  • Kontroll av informasjonsflyt ved en hendelse osv.

 

Kinaoil

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...