Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?


Anbefalte innlegg

Kjøttet kjøpes fra Gilde og kalles MUK. Det er ikke akkurat 5-stjerners, men det er ikke farlig.

 

Nå er det vel stort sett kun på de mest shabby kebabshappene du får muk-farse servert som kebab. De aller fleste kebabshappene serverer ordentlig kjøtt, av litt forskjellig kvalitet.

 

Nei, en døner-kebab har per definisjon MUK.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har spist et par ganger på Kebabbiten på Bislett i det siste, og jeg er ikke veldig imponert. Ganske standard billig-kebab, egentlig. De største ankepunktene for min del er at både kjøttet og brødet som regel er for lite stekt.

 

Litmustesten for min del er om jeg spiser opp hele kebaben (inkludert brødet til slutt), og det har jeg enda ikke gjort med kebab fra Kebabbiten. Så jeg kan ikke anbefale den.

 

Balkan rett oppi veien har derimot veldig god kebab med ordentlig kjøtt og "hjemmelaget" pitabrød, men maten der er i en litt annen prisklasse igjen. Nærmere et billig restaurant-måltid enn en gatekjøkkenkebab.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg smakte muligens Norges beste kebab forleden dag og tenkte derfor jeg skulle gjenopplive denne tråden og dele med dere godtfolk. Merk at dette er kebab som stiller i kategorien restaurantmat. På Saray Restaurant på Grünerløkka (Trondheimsveien 10) var vi 3 sultne karer og bestilte en grillmeny for 3-4 personer. Vi fikk sauekjøtt og kylling, grillet (ikke stekt, grillet!), med hjemmebakt pitabrød, noe slags pizzalefse, masse ferske grønnsaker, retter av kokte grønnsaker og 3 ulike dressinger. 150 kroner per person for dette kongemåltidet er rett og slett et røverkjøp.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Artig å se denne tråden gjenopplivet. Nylig flyttet til Trondheim og har ikke funnet noen gode steder enda. Har prøvd OSKA (?) rett over Bakklandet og den var ikke noe god i det hele tatt. Salaten var grå og blaut, grønnsakene var det ikke noe smak i og pitabrødet var tørt. Kjøttet var godkjent, sammen med servicen. Veldig hyggelige folk. Utenom det var det en kjip middag...

Lenke til kommentar

Jeg smakte muligens Norges beste kebab forleden dag og tenkte derfor jeg skulle gjenopplive denne tråden og dele med dere godtfolk. Merk at dette er kebab som stiller i kategorien restaurantmat. På Saray Restaurant på Grünerløkka (Trondheimsveien 10) var vi 3 sultne karer og bestilte en grillmeny for 3-4 personer. Vi fikk sauekjøtt og kylling, grillet (ikke stekt, grillet!), med hjemmebakt pitabrød, noe slags pizzalefse, masse ferske grønnsaker, retter av kokte grønnsaker og 3 ulike dressinger. 150 kroner per person for dette kongemåltidet er rett og slett et røverkjøp.

 

Det minner meg om en god kebab på grønland, Kebabish Original i Breigata 12.

 

Her får du kebaben i deler. Grillet kjøtt i en aluminiums take-away-boks (jeg bestiller ofte Lam Tikka). Grønnsaker i en lukket pose, to skåler med forskjellig dressing (blandt annet en veldig god yoghurtsaus), og sist men ikke minst en gigantisk hjemmelaget pita. Koster ikke allverdens heller, rundt hundrelappen.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flytta tilbake til Hamar for noen få uker siden. Tenkte meg noe mat etter en bytur og kjøpte en rullekebab på Siesta. Fy faen så rævvondt. Rett og slett vondt. Når jeg synes noe smaker vondt når jeg er dritfull så er det jaggu meg drit. Kasta babben i søpla og stakk hjem og mekket meg et par brødskiver istedenfor.

 

Så, Siesta på Hamar, rævdårlig babb.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...