Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?


Anbefalte innlegg

Ja, det blir mindre overflate mot kjøttet. vet nøyaktig hva du mener.

 

I 2001-2004 omtrent var det en spesiell kebabsjappe i en brakke ved siden av togstasjonen på Grorud, altså nede i dalen på siden mot McDonalds. De lagde en veldig spesiell kebab stekt i remser i stedet for biter, men en KJEMPEGOD saus. Masse mais, ingen agurk eller tomat. DEN savner jeg noe jævlig. Jobbet ikke langt unna i den perioden, og stakk ofte innom etter jobb.

 

Ah, the kebabs of yesteryear...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri smakt kebab :( Er det godt, hva anbefales å ha oppi? Jeg er veldig kresen så spiser ikke løk, tomater, paprika, sylteagurk og mais.

Det er godt! Hvis du er veldig kresen og ikke har spist noe liknende, er jeg imidlertid usikker på om du vil like det. De fleste kebaber serveres med bl a løk og mais. Tomater og/eller paprika er ganske vanlig, mens sylteagurk har jeg ikke vært borti.

 

Bestill en kebab uten det du ikke liker, så får du se... Enda bedre: Bestill en vanlig kebab, og prøv for an gangs skyld å se bort fra alt du vanligvis ikke spiser. Nam nam.

 

Mvh Jultomten :)

Lenke til kommentar

Hva foretrekker folk her inne egentlig? Döner kebab eller sorten med kjøttbiter/strimler?

 

selv så synes jeg at det beste er en kylling eller lamme rullekebab, de der döner greiene er ikke spiselig en gang.

 

Jeg fåretrekker helt klart lam. Spiser helst ikke den farsen som snurrer på en stang i 48 timer før servering. Som hakkes opp i småbiter og nærmest kokes i en svær haug. Æsj.

Lenke til kommentar

Det må da være mulig å få vite hvem som er leverandøren til f.eks Bislett kebab og få undersøkt nøyaktig hva farsen består av?

Edit: Hva med å sende en mail til mattilsynet? De må da ha kontroll på hva det er folk putter i seg?

 

Og det har de helt sikkert også.

 

Altså, det er såklart trygt å spise det. Grunnen til at jeg prøver å ungå det er smaken, og intet annet. Hvordan/hva det lages av har ingenting å si for min del. Jeg hadde spist hestebæsj, hvis det smakte godt.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har ikke smakt på allverden av kebab, men jeg liker kebab utrolig godt. Men kebab er jo totalt forskjellig avhengig av hvor du kjøper det. Det kan være så stort forskjell på kebab fra et sted til et annet sted at det strengt tatt burde kvalifisere til to forskjellige matretter..

 

 

Har en lokal sjappe her i Nittedal hvor jeg bor, heter Hagan Pizza og Kebab og en av kollegene mine kan ikke fordra kebaben her og jeg selv innser at kjøttet ikke holder noen toppkvalitet akkurat, men godt ristet pitabrød og ellers god saus (dressing) gjør at jeg spiser her temmelig ofte da det er lokalt og lett tilgjengelig. Nå har det riktignok blitt 69kr for medium stor kebab og det er i det stiveste laget.

 

 

 

Når jeg er i byen så har jeg vært borti ting jeg liker svært godt, men også ting jeg rett og slett ikke kan fordra. Prøvde kebab på Vestli, rett ved t-bane stasjonen og den smakte elendig. Mulig jeg har noe sær smak men jeg kunne rett og slett ikke fordra den overhode. Testet også kebab på MIX kiosken på Stovner og den fungerer men ikke noe jeg kan klassifisere som spesielt godt.

 

Videre har jeg testa kyllingkebab på Grytelukket i sentrum og det var greit, men likte ikke sausen som gjorde at jeg følte meg heller kvalm av hele greia innen jeg var ferdig og da står den ikke øverst på lista for å si det sånn. Tror jeg prøvde New Vinny eller hva den nå heter og den falt heller ikke i smak, igjen på grunn av noe kvalmende saus også her. Kjører stort sett på med medium styrke og liker at sausen har endel smak.

 

 

Det går soleklar mest Bislett Kebab House når jeg er i Oslo, kjøper aldri kebab i pita her da jeg ikke liker slapp pita som ikke blir ristet og er sprø. Når jeg kjøper i pita så blir det for lite kjøtt og for mye saus, grønnsaker og suppe. Men kebabtallerken / middag med mild (liker ikke medium på Bislett) syntes jeg er ypperlig! Kjøttet minner med om farse og har på sånn måte ikke noen ideell konsistens eller noe, men kombinasjonen av den gode milde sausen, deilig pommes fritt og det faktum at kjøttet faktisk smaker godt i kombinasjon med sausen og pommes fritten og dette koster bare litt over 80kr så syntes jeg det gir god valuta for pengene og smaker veldig, veldig godt.

 

 

Siden mange her ser ut til å syntes at Bislett Kebab ikke holder mål, hva i sentrum er det som er så veldig mye bedre da? Vurderer dere Grytelukket og New Vinny som bedre for eksempel? Hvis ja, da lurer jeg på hvorfor for som sagt så scorer Bislett Kebab en god del bedre enn de to hvertfall.

Lenke til kommentar

Bislett er hva jeg kaller matproduksjon på steroider, det funker når du har dårlig tid, det er sent eller bare har 39 kroner (Liten kebab på bislett holder i massevis for meg - Utrolig nok). Allikevel, det er langt ifra god kebab, den er for all del akseptabel, men den mangler sjel og smak. Min definitive favoritt er Mediterranean Grill, Shawarma lam er rett og slett uslåelig. Først og fremst så er det en ordentlig kebab etter Libanesisk tradisjon, til 85 kroner m/brus (100 for stor) og en fantastisk (kebab)atmosfære så er det få andre alternativer i praksis, ikke for rent, ikke for nøye - Stedet oser av personlighet og det gjør medarbeiderne også.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...