Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Inngrodd Tånegl post-operasjon


Vovegog

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hadde i forrige uke, fredag, en operasjon hos kirurg for å fjerne neglerot hvor neglen hadde blitt inngrodd.

 

Etter 2 dager så byttet jeg bandasje, som instruert, og har i dag hatt bandasje #2 i 3 dager. Tok den av i dag, og hadde ikke blødd så veldig mye, men lurer på et par ting.

 

Stod i instrueringsarket mitt at såret ikke skulle renses eller vaskes når jeg byttet bandasje.

Men nå, etter at jeg har tatt av den andre bandasjen, hvor farlig er det å rense såret, eventuelt ta en dusj på vanlig måte (ikke holde tåen tørr), etc?

 

Har sting i tåen fremdeles, så vet jeg ikke skal knøvle med tåen så stingene åpner seg, men er usikker hvor forsiktig jeg trenger å være, nå etter 1 uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis såret er "tett" så det ikke kommer noe inn så går det greit. Men når huden blir våt så blir den jo mykere og risikoen blir større for at det åpner seg. Litt usikker hvordan "reglene" er med inngrodd negl da det foregår litt anerledes pga at neglen skal ut. Jeg hadde bare tatt en dusj, men dratt noe plast over og teipet så ikke tåa ble våt. Tørke av den med en klut istedenfor.

Lenke til kommentar

Ta en vurdering på det selv da, hvordan ser såret ut?

Er det åpent sår burde du ikke få den våt vil jeg tro, har det lukket seg kan du antagelig dusje men forsiktig med tåa.

Selv tok jeg plast rundt foten når jeg dusjet etter operasjonen, til det hadde grodd ganske bra.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...