Gå til innhold

Hvilken kampsport burde jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest litt om KRAV MAGA.

Det ser veldig veldig lovende ut!

Hva tenker dere?

 

EDIT;

Søren... Krav Maga har 18-års aldersgrense.

 

Vanligvis så er det 18års grense, men av en eller annen grunn fikk jeg lov til å begynne da jeg var 15 år :p Men det er veldig bra.. Litt rar formulering. Ellers så ville jeg ikke anbefalt kungfu, karate etc. men heller valgt noe som kickboxing, thai boxing etc.

Lenke til kommentar

Har lest litt om KRAV MAGA.

Det ser veldig veldig lovende ut!

Hva tenker dere?

 

EDIT;

Søren... Krav Maga har 18-års aldersgrense.

 

Vanligvis så er det 18års grense, men av en eller annen grunn fikk jeg lov til å begynne da jeg var 15 år :p Men det er veldig bra.. Litt rar formulering. Ellers så ville jeg ikke anbefalt kungfu, karate etc. men heller valgt noe som kickboxing, thai boxing etc.

 

Seriøst? Kom du inn som 15åring? :O

Det står jo "OBS! 18-års aldersgrense!" på hjemmesiden deres...

Lenke til kommentar
]

 

Seriøst? Kom du inn som 15åring? :O

Det står jo "OBS! 18-års aldersgrense!" på hjemmesiden deres...

 

Rart med det faktisk, var siden jeg hadde et stort talent eller noe :p Og enda morsommere var det når det var folk som hadde ventet i 2år for å komme inn, så kommer jeg som en 15 åring og begynner med masse voksne personer :tease:

 

Men er enig med deg i at taekwondo er kjdelig, gikk på karate da, men er mye av det samme. Dessuten så vil jeg påstå at en som går på kickboxing feks er flinkere til å sloss, når det gjelder. Prøv å finn frem til en MMA klubb i trondheim, så får du lært deg mange forskjellige kampsporter!

Lenke til kommentar
]

 

Seriøst? Kom du inn som 15åring? :O

Det står jo "OBS! 18-års aldersgrense!" på hjemmesiden deres...

 

Rart med det faktisk, var siden jeg hadde et stort talent eller noe :p Og enda morsommere var det når det var folk som hadde ventet i 2år for å komme inn, så kommer jeg som en 15 åring og begynner med masse voksne personer :tease:

 

Men er enig med deg i at taekwondo er kjdelig, gikk på karate da, men er mye av det samme. Dessuten så vil jeg påstå at en som går på kickboxing feks er flinkere til å sloss, når det gjelder. Prøv å finn frem til en MMA klubb i trondheim, så får du lært deg mange forskjellige kampsporter!

 

Hmm, jeg er 15år, trur dere jeg kan komme inn i en klubb uansett?

Er i ganske god form.

Lenke til kommentar

Ingen kampsport er ubrukelig, noen sporter trener deg selvforsvar raskere enn andre.

Tradisjonell kampsport bruker gjerne noen år på å trene opp kroppen din fysisk nok til å kunne utøve mye av teknikken, mens krav maga eller ju-jitsu gir deg nærkontakt med engang.

Vil du trene selvforsvar NÅ så ville jeg gått for nærkontakt sport. Selv har jeg interesse å lære mest mulig teknikk så jeg har trent taekwon do og kung fu. Ingenting er ubrukelig, er opptil deg å tilpasse teknikk som kan benyttes i en kamp.

Lenke til kommentar

Hmm,

vil liksom ha en kampsport jeg får bruk for i dagliglivet.

F.eks hvis en bestemmer seg for å gå på meg, så vet jeg hva jeg skal gjøre for å ta personen i bakken/unngå slag osv osv.

Vil også få vite om spark/slag/teknikker jeg kan bruke SELV når jeg ikke kan gjøre noe annet enn å sloss tilbake.

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...