Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2011 - VG1


Anbefalte innlegg

Ok eksempelvis om jeg har sett en setning eller et sitat i fra en tekst som jeg virkelig likte og brukte i min tekst kan jeg da føre det opp som en kilde.

 

Er en stund siden jeg gikk på skolen og da var aldri kilder et tema.

Men da kan jeg føre opp BI som en kilde dersom jeg skriver at jeg vil studere markedsøkonomi der, for å kunne "bevise" at dem tilbyr det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du brukt et direkte avskrevet sitat, skal du ha kilder.

 

Har du blitt inspirert av en tekst, kan du ha kilder.

 

Du trenger bare ha kilder til det som er relevant. Kildene skal være direkte til det nettstedet eller den boken du hentet det. F.eks. ikke "Wikipedia" eller "www.wikipedia.no", men "http://no.wikipedia.org/wiki/Kilde".

 

Med andre ord, fullstendig URL.

 

Poenget med kildene er at sensor eller personen som leser teksten skal kunne se hvor du har fått stoffet og innformasjonen fra, og hvordan du har "fordøyd" innformasjonenen og brukt den i din egen tekst.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg synest det gikk svært bra, gjorde 1A og 2B.

 

Men jeg synes opplegget var litt merkelig, en i klassa klarte å gjøre bare del to og ikke del en fordi hun trodde man skulle velge mellom allt. Håper jeg har gjort allt rett!!

Lenke til kommentar

Jeg syntes oppgavene gikk overraskende greit. Jeg følte ikke at jeg fikk brukt nok tid på verken oppsettet eller feilsjekkingen, men det gikk greit nok. Gjorde oppgave 1B og 2A, og satt så lenge jeg kunne. Det er jo ikke noe poeng i å stresse mer enn nødvendig ;)

 

Takk til alle som svarte i tråden og hjalp til under forberedelsestiden! Det var kjekt å kunne ha noen kilder å referere til! :)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Jeg òg klarte å prestere å gjøre BÅDE 1A og 1B, men jeg sletta den ene noen par minutter før jeg leverte. Fikk litt for dårlig tid på slutten merka jeg.. Men det gikk vell ganske greit til slutt!

 

Ja, takk til alle som har bidratt i tråden. Har hjulpet meg veldig!

 

Her er sensorveiledninga, så da kan dere se hva sensoren ser etter: HER

 

EDIT: Lagt til sensorveiledning.

Endret av Derimot
Lenke til kommentar

Klarte selvfølgelig å ikke få med alt på intervjuet positivt/negativt og tok også feil på hans mening til vennen. FAEN

 

Skrev at han trodde at janice ikke kom til å kontakte han igjen

Endret av Kosy
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...