Gå til innhold

Fototreff for Akam Oslo


Anbefalte innlegg

Vi er så smått i gang med å planlegge en aldri så liten Akam-danmarkstur,på forsommeren. Vi har landet på uke 23 (30/5 - 7/6), og tenker primært på Nordvestjylland/Nordjylland. Huset leies fra lørdag 31/5, men vi tar båten ned fredag kveld, 30/5.

 

Er det flere som kunne tenke seg å være med? Det trenger ikke å være hele perioden. Blir du f.eks med ned på fredag, kan du ta båten hjem mandag kveld og være i land i Oslo tirsdag morgen.

 

Prisestimat:

  • Tur/retur en bil + 4 pers (inkl lugar) = 2500-3000
  • Hytte for 8-10 pers i en uke = 3000-5000 kr.

 

Vi regner med å ha (minst) to biler :)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisene er pp, ikke sant? så det blir 2500-3000 (båt) + 3000 - 5000 (hytte)?

Nei, 2500-3000 er båt t/r for en bil med et par passasjerer. En 10-sengers hytte i Danmark ligger et sted mellom 3600 og 8000 i uke 23 - de fleste er i området 4000-5500. Så er vi f.eks. 5 stk. så vil hytta ligge på 800-1600 per pers.

 

Jeg leide en hytte i fjor i samme periode og betalte 3700 for den. Den hadde 5 soverom, to bad stor stue og bra kjøkken. Den lå ikke så gunstig til da det var langt å gå til stranda. Hadde jeg lagt på en tusenlapp, så hadde den ligget 2-300 meter fra stranden. Det blir noen kroner ekstra for sluttrengjøring og slikt; men det er ikke så ille.

 

Jeg mener å huske at jeg betalte 1500,- for fergen Oslo-Hirthals, en vei - kun meg og bilen. Ekstra personer vil være 2-500kr ekstra avhengig av hvor mange lugarer det blir. Ehauger og eks kom nedover littt senere; og vi tok da Hirtshals-Larvik fergen tilbake. Den ble bestilt 2 dager før avgang og kostet dermed 1400,- Bestiller vi i disse dager, så er det snakk om 6-800,-

 

Så det trenger ikke å bli dyrt.

 

Tanken er forøvrig å leie en hytte i nærheten av Løkken, slik at vi får solnedgangen over havet. Det er lenge lyst, så da kan det passe å få spist (gjerne grillmat) før man går ned på stranden for å forevige solnedgangen. Det er kort vei til Hirtshals, Skagen, Frederikshavn og Ålborg så det er mange muligheter når det gjelder gode fotomotiv. Jeg begynner å bli godt kjent og kjenner til en del interessante ting i nærmorådet også.

 

Romfordeling: I hyttene er det noen rom med dobbeltseng, andre med enkeltsenger (elelr køyesenger). Det er lov å ta med kjæresten/partneren. Men de bør nok like fotografering ;) For det er hovedfokus. Samt god mat med noe godt i glasset til, da.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tenkte å kanskje ta en tur for å skyte et par ruller film på fredag, om mulig runde av hos Studio Technika på Grünerløkka/Sofienberg for å få fremkalt rullene. De stenger dog dørene 1630, så kan være litt tidlig, spesielt om andre ønsker å være med.

 

Noen som ønsker å bli med? Turforslag i området?

Endret av ORLY?
Lenke til kommentar

Da gjør vi det enkelt og sier 23.!

Det er kanksje på tide å bli enige om et klokkeslett og møtested?

Tenkte å kanskje ta en tur for å skyte et par ruller film på fredag, om mulig runde av hos Studio Technika på Grünerløkka/Sofienberg for å få fremkalt rullene. De stenger dog dørene 1630, så kan være litt tidlig, spesielt om andre ønsker å være med.

 

Noen som ønsker å bli med? Turforslag i området?

Det kunne vært morsomt; men jeg er nok opptatt på fredag.

Lenke til kommentar

Tenkte å kanskje ta en tur for å skyte et par ruller film på fredag, om mulig runde av hos Studio Technika på Grünerløkka/Sofienberg for å få fremkalt rullene. De stenger dog dørene 1630, så kan være litt tidlig, spesielt om andre ønsker å være med.

 

Noen som ønsker å bli med? Turforslag i området?

Når skal du ut? Jeg begynner på jobb 16:30, men har fri store deler av dagen. Du har kanskje slik skole?

 

Forslag til tur!

 

Vi kan rusle rundt i nærmiljøet mitt? Møtes på Helsfyr, så rusler vi en tur rundt Valle Hovin og Vallhall før vi går ned til Galgeberg? Om det skulle være interesse kan jeg stille med kaffe og noe enkel bevertning etter turen (jeg bor på Helsfyr).

Lenke til kommentar

Når skal du ut? Jeg begynner på jobb 16:30, men har fri store deler av dagen. Du har kanskje slik skole?

 

 

 

Forslag til tur!

 

Vi kan rusle rundt i nærmiljøet mitt? Møtes på Helsfyr, så rusler vi en tur rundt Valle Hovin og Vallhall før vi går ned til Galgeberg? Om det skulle være interesse kan jeg stille med kaffe og noe enkel bevertning etter turen (jeg bor på Helsfyr).

 

 

Har vinterferie jeg! :fun: Så alt frem til 1630 er helt kult for meg. Planen din høres da bra ut den. Når foreslår du å møtes?

Lenke til kommentar

Stemmer det, det er jo den tida nå.

 

 

 

 

Hva med 14:00 på fredag - vi kan møtes på Tøyen, f.eks. Fin spasertur bort.

 

Og søndag foreslår jeg også 14:00!

 

 

1400, fredag på Tøyen er gull det. :) Sjekka, og har visst fortsatt nr ditt så om vi ikke ser hverandre der så kan jeg slå på tråden.

Lenke til kommentar

 

Stemmer det, det er jo den tida nå.

 

 

 

 

Hva med 14:00 på fredag - vi kan møtes på Tøyen, f.eks. Fin spasertur bort.

 

Og søndag foreslår jeg også 14:00!

 

 

1400, fredag på Tøyen er gull det. :) Sjekka, og har visst fortsatt nr ditt så om vi ikke ser hverandre der så kan jeg slå på tråden.

 

Jeg er med på fredag kl 14.00 og film! Pappaperm, så minstemann blir også med. Håper han er samarbeidsvillig.

Send meg tlf nr på privat melding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...