Gå til innhold

Review Warfare miniatures: 18 Model Cavalry Regiment


Anbefalte innlegg

Siden jeg lagde en review av Beneath the lille banners(BLB) regelboka, tenkte jeg å reviewe noen figurer fra samme firma som passer til regelboka.

 

 

 

Dette er «kavaleri pakka» Dette er 18 hester og menn for £45. Dette er ganske så billig for så mange 28mm kavaleri. Om man sammenligner med to andre firmaer som har lignede figurer for samme periode. Så koster 18 kavaleri fra Front Rank £54, mens Ebor kan du få 18 for £42.5.

(Dette er noe unøyaktig, da få firmaer selger pakker med 18 kavaleri, de fleste selger 12. Så jeg måtte gange med 1.5.

 

Denne pakka på 18 figurer vil gi i BLB 3 skvadroner, en helt ok størrelse på et regiment.

Sammen med rytterne og hestene, får du med ca. 40 høyre armer. Ca, 18 sverd armer, og ca. 18 pistol armer. Det er to forskjellige pistol armer og 3 forskjellige sverd armer. Du får også med 2 fanestaver, to trompet armer, et par forskjellige armer som peker eller holdes ved hofta. Og en arm som holder en trekant hatt. Du får også med nok slirer til sverd for alle sammen.

 

 

damitz2_zpsh4aqgfnd.jpg Baust regimentet har svarte vester og mansjetter og hvit halstørkle. Mens Steinau/Damitz har svart halstørkle og lyse blå vest og mansjetter. 

 

Warfare miniatures som gir ut disse, har et enorm antall variasjoner av kavaleri og velge mellom, De har ryttere uten cuirass(bryst plate) med cuirass under jakka, cuirass over jakka, og cuirass med ryggplate over jakka. Og alle disse pakkene kommer både med hatt og trekant hatt(pluss at pakkene med brystplate over jakka også kommer med «lobster helmet» . Samt «kommando» pakke til alle disse variasjonene. Fordi uniformene var ganske generiske på denne tiden. Kan du med disse pakkene lage kavaleri for så godt som alle nasjoner i perioden 1680-1720. (De selger også svensker og russere som har mer unike kavaleri uniformer)

 

Flagene er fra samme firma, de har de fleste sachsiske kavaleri faner. 

damitz5_zpsyr0mvva7.jpg

 

På denne tiden brukte noen land pistoler før de angrep, De red i trav og første linja fryte av pistolene sine før de angrep med sverd. Andre land(egentlig bare England/Scotland, Nederland og Sverige, samt Frankrike i perioden 1680-1700) angrep i nesten galopp til full galopp med sverd uten å fyre av pistolene, dette var en langt mer effektiv måte å gjøre det på(og innen 1730 tallet gjorde alle europeiske land dette) Det er og blir et mysterie hvorfor Frankrike gikk fra den effektive metoden til den mindre effektive metoden. Noen mener det er fordi hæren ble så stor, at kvaliteten på soldaten ble lavere og det er lettere å få de til å skyte og gå i trav enn å trene på å ri tett i tett i galopp)

 

Siden jeg trengte disse til å bli Sachsere, valgte jeg typen med cuirass under jakka, som da sachsere hadde, det er også kjent at Sachsere var tregere enn andre land til å bytte til trekant hatt, Så jeg kjøpte en mix av hatt og trekant hatt for å vise overgangen.

Sachserer var en av de som fyrte av pistolene før de angrep, så jeg da de 2 pistoler for hvert sverd.

Jeg har flere kilder på uniformene, Så 12 av de er Beust regimentet, som tok del i slaget ved Fraustad, og 6 av de er Steinau/Damitx som tok del i slaget ved Kliszow. Det gjorde det ikke bra....

Faktisk går det veldig dårlig med Sachsere i de fleste slagene dems. Og svenskene er er ûber humans. Derfor skal min sachsiske/russiske/danske hær ha 50-100% større hær.(Dansken og Sachserne kan også brukes i mitt spanske arvefølge krigen prosjekt.

 

 

damitz4_zpsh3imgieh.jpg

 

Det er 3 forskjellige hester og 3 forskjellige ryttere, men siden du har 3 sverd armer og 2 pistol armer. Blir det mye variasjon. Spesielt siden jeg valgte å blande trekant og vanlig hatt. Blir det enda mer variasjon.

 

Selve modellene er av de slankere typen, ofte er 28mm figurer «chunky». Men disse har en mer realistisk anatomi. De er også veldig animerte, noe som er vedlig hyggelig, da hverken fort rank og til en mindre grad Ebor er veldig animerte.

 

Jeg er veldig fornøyd med Warfare figurer, Jeg har malt 36 svensk kavaleri tidligere og 4 infanteri battaljoner(2 svenske og 2 nederlandske fra Ni års krigen)

 

Alt i alt veldig gode figurer. Som jeg liker stilen på og som min malings teknikk funker bra på.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...