Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig eksamen i norsk hovedmål Vg3 2016


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

 

Bare fem dager igjen nå  :sick: (Oslo da)

 

Gruer meg. Vet ikke hva jeg burde lese mest på

 

 

 

lag en tidslinje over de litteraturhistoriske periodene. Forsøk å huske to forfattere til hver periode, så du kan sammenligne

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Om vi skal sammenligne med hvordan det har brukt å vært, tror ikke jeg det kommer noe retorikk på langsvar i hovedmål. Har sett igjennom oppgavesettene fra 2011 og frem til 2015, og retorisk analyse har kommet annenhvert år på våren, og kom dessverre ifjor med kampanjen "barnebrud". Litt synd at retorisk analyse mest sannsynlig ikke vil dukke opp i år, da det er den enkleste sjangeren og mye vanskeligere å bomme på oppgaven, enn andre sjangrer. Kan jo hende at retorisk analyse i år er kortsvaroppgaven. Hvem veit. Kan jo også fort hende at retorisk analyse kommer på langsvar, men ut ifra det mønstre de som lager disse oppgavene kjører, ser det dessverre mørkt ut, for oss som synes det er den beste og letteste sjangeren.  

 

Du hadde visst rett :)!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvilken karakter fikk dere? Jeg hadde veldig flaks med at kortsvarsoppgaven var retorisk analyse, tror jeg fikk ordnet den på 30-40 minutter, og brukte stort sett tiden på langsvarsoppgaven. Fikk for første gang karakteren 4 i norskfaget, i min skolegang. Veldig bra tidspunkt og få det på, syns jeg :)

Endret av fjernto
Lenke til kommentar

 

Jeg likte ikke oppgavene. Hadde så inderlig håpet på retorisk analyse. Valgte kreativ tekst og fikk fem. Hadde håpet på 6. 

Skal du få karakteren 6, så må jo besvarelsen nærmest være helt perfekt. Fikk du 6 i standpunkt?

 

Nei, det gjorde jeg ikke, men jeg vet at jeg kunne klart å skrive til en sekser. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...